Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2005 - beroemde literaire figuren

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #1996 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Rotor schrijft:

Maar Tiba, dat jij het zoeterig en sentimenteel vond, vind ik opmerkelijk, want ik kan me niet voorstellen dat er sentimentaliteit in de boeken van Nabokov voorkomt

Zo komt het althans in mijn herinnering over, Rotor. Zal het ooit nog wel eens herlezen...misschien verandert mijn mening dan?

Overigens staan op de site sinds kort enkele gedichten van Nabokov, die vind ik ook wel sentimenfeel (zie onder poëzie).

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2009 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hallo Tiba,

Ik zal daar eens kijken.

Dan meldt ik wel of ik ook die mening ben toegedaan.
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2010 door Roel
Ja, ik moet je hierin gelijk geven.

Zou het iets te maken hebben met de hobby die Nabokov uitoefende: vlinders vangen? Hij was een echt prikkebeentje.

Ik wil volgende week naar de verfilming van Lolita door Stanly Kubrick. Die draait hier in Maastricht in het geweldige filmtheater Lumiere.
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2012 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Vertel je nog even hoe de film was rotor? Daar ben ik erg benieuwd naar hoe ze zo'n verhaal verfilmen.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2014 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Dag Rotor

Heb ooit een boek gelezen van Nabokov, waarin dat vlinders vangen aan bod kwam (titel vergeten) en dat vond ik wél goed. Overigens geen idee of die sentimentaliteit in zijn gedichten daarmee verband zou hebben.

Ja, ben ook benieuwd naar je ervaring met de film.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2019 door Roel
Ik ben gisteren naar Buongiorno notte van Marco Bellochio geweest. Een goeie film met een verwarrend minder einde. Het ging over de ontvoering van Aldo Moro, die in 1978 in Italie heeft plaatsgegrepen wie het zich nog kan herinneren. In deze film wordt de kant van de ontvoerders (Rode Brigrades) belicht. De enige vrouw in het gezeldschap vormt het contact met de buitenwereld. We volgen haar in het huis en buiten op haar werk in de bib van het ministerie. Het was zo gefilmd dat je je niet kon afwenden. Het is film die bij mij tijdens het kijken allerlei vragen rond thema's: communisme-kapitalisme, geloof-niet geloof, goed-kwaad opriep.

Ik heb gisteren ook meteen gereserveerd voor Lolita. Ik zal volgende week hier wel melden, wat ik van de verfilming van Kubrick vond. Beloofd.
Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden