Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12474 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
De Liedmaker is uitgegeven door Clavis. De andere boeken door Clavis én Educatieve uitgeverij Delubas. Deze uitgeverij is gevestigd in Nederland en voor hen schrijf ik ook lesmateriaal en inderdaad de non-fictie. Volgend jaar komen er in ieder geval twee informatieve boeken van mij bij Delubas uit.

Uitgeverij Clavis en Delubas hebben wel een samenwerkingsovereenkomst, vandaar dat zij ook bepaalde projecten samen doen.
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12475 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je bent erg actief in het schrijven?!

Je hebt vast geen baan daarnaast, met ook nog de zorg voor de MAN, de kinderen, en de dieren..

Of heb ik daar overheen gelezen?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12476 door Brigitte
:roll: Ik ben een bezig bijtje. In december 2004 heb ik een eigen tekst- en redactiebureautje opgezet. Ieder kwartaal produceer ik twee wijkkranten voor de Brede School en een nieuwsbrief voor het vrijwilligerswerk hier in Waddinxveen. Daarnaast schrijf ik lesmateriaal voor de basisschool en maak ik toetsen voor Cito. Eén keer in de maand ga ik een dag naar Arnhem heen en weer voor overleg in mijn werkgroep over de opgaven. Dat is het wel zo'n beetje. Je ziet: het heeft wel allemaal met schrijven te maken, want dat doe ik graag! :mrgreen:

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12477 door Brigitte
In bed ga ik zo nieuwe inspratie opdoen (je weet wel: het moment tussen waken en slapen). Tot morgen!

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12478 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Boeiend om dit gesprek te volgen!

Ik wil er dit even uit uitpikken:

Brigitte schrijft:

Ik bedenk een verhaal en vind het heerlijk om het in het schrijven kwijt te kunnen. Ik ben trouwens wel goed in voorlezen! En dat doe ik dus ook graag.

Ik was juist aan het denken dat dit net verhalen lijken om voor te lezen.

Lijkt me heerlijk om doen. Zeker als het om eigen verhalen gaat.

Daarbij heb ik een heel levendige voorstelling: de schrijfster omringd door een boel kinderen. Vast een fantastische belevenis voor de kinderen én de schrijfster :D .

Komen er daarbij veel reacties, vraag ik me af.

Levert dat soms ook inspiratie voor nieuwe verhalen?

Groetjes. Tiba (die dit gesprek zo geboeid zat te lezen, dat ze automatisch haar kat buitenliet die kwam flemen, even vergeten dat ze sinds vandaag niet meer buiten mag, want ziek :? )
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12479 door Brigitte
Goedemorgen allemaal en hopelijk ook Tiba,

Ik moest wel lachen om je verhaal van je poes. Het is zo herkenbaar! Maar voor mij natuurlijk wel een eer dat je zo in het verhaal zit dat je andere acties op de automatische piloot doet.

Het voorlezen is inderdaad vaak een feest. Ook schrijversbezoeken op scholen en bibliotheken is heerlijk (hoewel ik me er van tevoren áltijd weer zenuwachtig voor maak). Met 30 tot 40 kinderen in een groep om me heen. En dan vertellen en lezen. Vaak doe ik ook een spel of iets creatiefs. Een uur luisteren is meestal te lang, dan willen ze niet meer stil zitten, maar zelf aan de slag.

Ik ben op dit moment trouwens nog beschikbaar om op een basisschool te komen voorlezen met het Nationaal Voorleesontbijt in januari. Als iemand nog belangstelling heeft?

Groetjes,

Brigitte

Tijd voor maken pagina: 0.524 seconden