Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12431 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Lees je ook boeken voor oudere kinderen? Of ben je van plan die ook te gaan schrijven?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12432 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
Wat ik zelf lees is heel breed. Ja, ook voor oudere kinderen dus. En zelfs boeken voor volwassenen. Ik ben dol op misdaadverhalen en psychologische thrillers. Voor oudere kinderen heb ik al een idee voor een boek. Dat wordt dan voor 12+. Maar het verhaal ligt erg dicht bij mijn eigen verleden en daardoor moet ik eerst stevig in mijn schoenen staan voor ik eraan begin. Maar dat verhaal komt zeker op papier.

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12433 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik vroeg dat eigenlijk omdat ik veel kinderboeken voor oudere kinderen zo zwaar vindt, allemaal erg pittige onderwerpen, dood, incest, dementie, scheiding, pesten, zelfmoord, loverboys enz enz. Ik ben benieuwd wat jij daarvan vindt.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12437 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Dag Brigitte,

Is het een gevolg van je werk met kinderen dat je kinderboeken schrijft?

Vertelde je verhalen aan de kinderen en zo ja zijn het dezelfde of gelijk soortige verhalen die je geschreven hebt?

Ik vraag dat omdat bv. Marc De Bel begonnen is met verhalen vertellen in de klas en omdat een verhaal niet "klaar" was voor de vakantie heeft hij het opgeschreven voor de kinderen van zijn klas.

M.a.w. Wat was jou aanleiding te beginnen met schrijven? Behalve dan die cursus korte verhalen.
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden - 19 jaren 6 maanden geleden #12438 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat wilde ik ook weten, of je met je kinderen mee schreef. Maar vanuit een ander uitgangspunt. Het lijkt me heel prettig als je je boek kunt "uitproberen" op een lezerspubliek. Als je dat doet met je eigen kinderen en hun vriendjes moet je toch wel voor de geschikte leeftijdsgroep kiezen.

Ik vind het heel moeilijk om boeken die voor kinderen bedoeld zijn te 'beoordelen'. Eigenlijk kan ik dat helemaal niet omdat ik niet in hun leefwereld zit. Dat moet voor de schrijver ook lastig zijn.

Heb je geleerd hoe je dat moet doen? (handig als wij, beoordelaars, dat ook kunnen leren).

Bij woordkeus bijvoorbeeld, heb je dan niet de neiging om steeds te controleren of je niet te moeilijke, of juist te simpele woorden en zinsbouw gebruikt?
Laatst bewerkt 19 jaren 6 maanden geleden doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12439 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Met de belangstelling die kinderen voor de onderwerpen hebben zit het wel goed denk ik..hoewel, dat GPS-systeem..is dat al zo ingeburgerd dat kinderen dat kennen of willen leren kennen?

Je hebt het zo goed uitgewerkt, dat je het vast zelf gebruikt. Ik heb geen idee hoever het al ingeburgerd is..Jij wel?
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden