Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12440 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht

Met de belangstelling die kinderen voor de onderwerpen hebben zit het wel goed denk ik..hoewel, dat GPS-systeem..is dat al zo ingeburgerd dat kinderen dat kennen of willen leren kennen?

Wat is dat Marjo of Brigitte dat GPS-systeem? Ik ken dat zelfs niet?

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12441 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat je graag misdaadromans leest komt wel terug in je boeken: ze zijn spannend. Lekkere avonturen, en gelukkig geen zoetsappige liefdesverhaaltjes..die voorkeur heb ik, maar of de personages mens of dier zijn, dat maakt me niet zoveel uit denk ik. Hangt er van af in hoeverre de dieren vermenselijkt zijn. Ik heb graag dat de diereneigenschappen bewaard blijven.

Ridder Rik is heel apart! Was dat een opdracht? Om voor twee leeftijdscategorieen tegelijk te schrijven?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12443 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ha Inge, lees dat boek..

Jij kent vast de tom-tom wel..GPS is net zo iets, al ga ik nu kort door de bocht geloof ik. Een geavanceerd kompas..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12446 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Geocatch wordt het ook wel genoemd geloof ik dat GPS.

Een stel bookcrossers doen het vandaar dat ik het weet.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12448 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht

Bernadet schreef : Ik vroeg dat eigenlijk omdat ik veel kinderboeken voor oudere kinderen zo zwaar vindt, allemaal erg pittige onderwerpen, dood, incest, dementie, scheiding, pesten, zelfmoord, loverboys enz enz. Ik ben benieuwd wat jij daarvan vindt.

Bernadet

Ik vindt het ook vaak zware kost. Maar het is best lastig iets te schrijven voor oudere kinderen waar ze ook nog belangstelling voor hebben. Deze leeftijd vindt iets al snel saai of kinderachtig.

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12449 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht

Inge schreef : Dag Brigitte,

Is het een gevolg van je werk met kinderen dat je kinderboeken schrijft?

Vertelde je verhalen aan de kinderen en zo ja zijn het dezelfde of gelijk soortige verhalen die je geschreven hebt?

Ik vraag dat omdat bv. Marc De Bel begonnen is met verhalen vertellen in de klas en omdat een verhaal niet "klaar" was voor de vakantie heeft hij het opgeschreven voor de kinderen van zijn klas.

M.a.w. Wat was jou aanleiding te beginnen met schrijven? Behalve dan die cursus korte verhalen.

Hoi Inge,

Het maakt het wel gemakkelijker dat ik met kinderen heb gewerkt, omdat ik redelijk weet wat ze leuk vinden en hoe hun belevingswereld in elkaar zit. Ik ben geen verhalen verteller, dat kan ik niet goed. Ik ben echt iemand van pen en papier of tegenwoordig veel op de computer.

Ik ben gaan schrijven omdat ik graag verhalen verzin (in mijn hoofd) en mijn fantasie zo een uitlaatklep heeft. Ik bedenk een verhaal en vind het heerlijk om het in het schrijven kwijt te kunnen. Ik ben trouwens wel goed in voorlezen! En dat doe ik dus ook graag.

Groetjes,

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Tijd voor maken pagina: 0.513 seconden