Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dan Brown - De Da Vinci Code

• Peter Opdebeeck
21 jaren 2 maanden geleden #2851 door Peter Opdebeeck
Beantwoord door Peter Opdebeeck in topic Albert Einstein en de Priorij van Sion
Niet alleen Newton maar ook Einstein was in de ban van de Orde van Sion. Zie hiervoor de volgende link

www.seti2.nl/fibonacci.htm

Eigenlijk is dat niet verwonderlijk. Newton was een grote voorganger van Einstein. De zus van Einstein, Maria of Maja Einstein, heeft haar doctoraat over Godfried van Bouillon gemaakt, die heel erg met Jeruzalem (dat is de andere naam voor Sion, of omgekeerd) geassocieerd wordt. Einstein had een heel grote interesse voor wiskunde (de getallen van Fibonacci, de Gulden Snede). Dus is het allemaal heel logisch dat Einstein lid geweest is. Blijkbaar heeft hij het niet, zoals Newton, tot grootmeester kunnen brengen. Waarschijnlijk hebben ze dit hem wel aangeboden, zoals ze hem ook gevraagd hebben of hij president van Israël wilde worden en dat laatste heeft hij geweigerd. Dus ....

Groeten

Peter Opdebeeck

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2875 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dankjewel Peter voor deze informatie.

Op zich is de Orde van Sion heel interessant maar ik weet er te weinig van om er iets zinnigs over te zeggen. Ik heb alleen het boek van Dan Brown gelezen en de DVD bekeken en dat is alles wat ik weet over de orde van Sion.

Omdat ik het boek van Dan Brown slecht vond ben ik me eigenlijk ook niet verder gaan verdiepen in die orde.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2893 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
heej mensen,

ik heb de Da Vinci Code ook gelezen net als Angels & Demons (Allebei in het Engels, volgens mij heet Angels & Demons in het Nederlands het Berninni misterie)

allebei de boeken heb ik met veel plezier gelezen. En allebei in een paar avonden. Ik kon het op een gegeven moment niet meer los laten. Je zit er zo diep in, ik vind beide boeken brilliant geschreven met een plot waar je alleen maar van kan smullen. (ook al is het dan niet zo heel diep en word het gezien als lichte literatuur) Ik las voorheen nooit. Maar na de Da Vinci Code wilde ik meer.

Nu ben ik recentelijk begonnen aan Digital Fortress. Ook een boek van mr. Brown. Toen ik hier in begon was ik verrast en niet op een positieve manier. Het verhaal is bij lange na niet zo spannend en snel geschreven als de andere twee. De personages zijn anders en het is geen historische triller, wat ik erg jammer vind. Ik lees alle boeken in het Engels en was (voor ik aan Digital Fortress begon) van plan om het 4de boek (Deception point) ook nog te lezen. Nu ben ik daar niet zo zeker over.

Is er iemand die dit boek al gelezen heeft en mij er wat over kan vertellen.

mvg. B

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2898 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee ik heb het boek niet gelezen dus kan ook mijn mening er niet over geven.

Groet

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

• peter_odb
21 jaren 1 maand geleden #2988 door peter_odb
Beantwoord door peter_odb in topic Albert Einstein en de Priorij van Sion

Bernadet schreef : Ik vond "Da Vinci Code" absoluut één van de beste en meest intrigerende boeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Ook "Bernini" en "Juvenalis" vond ik trouwens heel sterk, maar toch nét iets minder.

Eric

Een forum over boeken, muziek, film, sport, speelfilms en televisie? En ook nog eens inclusief een gezellige virtuele stamkroeg? Probeer eens: www.ezzulia.nl/forum/ en maak kans op gratis boeken!

Niet alleen Newton maar ook Albert Einstein was in de ban van de Orde van Sion. Zie hiervoor de volgende link

www.seti2.nl/fibonacci.htm

Eigenlijk is dat niet verwonderlijk. Newton was een grote voorganger van Einstein. De zus van Einstein, Maria of Maja Einstein, heeft haar doctoraat over Godfried van Bouillon gemaakt, die heel erg met Jeruzalem (dat is de andere naam voor Sion, of omgekeerd) geassocieerd wordt. Einstein had een heel grote interesse voor wiskunde (de getallen van Fibonacci, de Gulden Snede). Dus is het allemaal heel logisch dat Einstein lid geweest is. Blijkbaar heeft hij het niet, zoals Newton, tot grootmeester kunnen brengen. Waarschijnlijk hebben ze dit hem wel aangeboden, zoals ze hem ook gevraagd hebben of hij president van Israël wilde worden en dat laatste heeft hij geweigerd. Dus ....

Groeten

Peter Opdebeeck

Lees meer
21 jaren 13 uren geleden #3491 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
hallo mensen,

ik zie dat niet veel mensen dit forum lezen maar ik wilde toch even reageren op mijn vorige bericht van 13 mei jl. Ondertussen heb ik digital fortress (wat me dus tegen viel) en Deception point gelezen. De laatste vond ik weer even brilliant en meeslepend als The Da Vinci Code en Angels & Demons. Echt een super boek om te lezen en dus zeker een aanrader.

mvg B

Tijd voor maken pagina: 0.495 seconden