Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dan Brown - De Da Vinci Code

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1776 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik vond "Da Vinci Code" absoluut één van de beste en meest intrigerende boeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Ook "Bernini" en "Juvenalis" vond ik trouwens heel sterk, maar toch nét iets minder.

Eric

Een forum over boeken, muziek, film, sport, speelfilms en televisie? En ook nog eens inclusief een gezellige virtuele stamkroeg? Probeer eens: www.ezzulia.nl/forum/ en maak kans op gratis boeken!
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1777 door dettie
De "Da Vinci code" is inderdaad een goed boek. Ik ben nu "Het Bernini Mysterie" aan het lezen. Vorig jaar ben ik naar Rome geweest en ik herken veel in het boek. Dat maakt het extra leuk!

Lizzy

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1778 door dettie
Ik ben nu op blz 257 en om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niet spannend. De personages rennen steeds net op tijd weg, je komt weinig van ze te weten qua karakter. Verder heb ik nu héél veel gelezen over Da Vinci en zijn schilderij Het laatste avondmaal, heb ik héél veel uitleg gehad over de heilige graal en het geheime genootschap. Soms wordt tot 3 x toe iets herhaald.

Ik ben nu dat ze bij de deskundige in het landhuis zijn. Het doosje ligt onder de bank. Silas zit verstopt bij het raam en de politie weet waar ze zitten. Ik heb zoiets van... ze zullen wel weer net op tijd ontsnappen en dan gaat de feitenles weer verder. Of begint het nu allemaal pas?

Bernadet

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1779 door dettie
Is er iets mis mee als ze ontsnappen? Hangt toch erg samen met hoe het gebracht is en alles eromheen (primitief uitgelegd, ik weet het). De deskundige is een interessant persoon vond ik, zijn "butler" ook.

Bekijk je het niet heel afstandelijk en ontledend? Dan gaat de spanning er wel uit!

Groetjes. Tiba.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1780 door dettie
Nee ik begon er compleet blanco aan maar ik vind het tot nu toe geen spannend verhaal. Ik lees nooit afstandelijk of ontledend en wordt meestal het verhaal ingezogen maar het verhaal zelf is afstandelijk.

Ik ben nu dat ze in Engeland zitten en om eerlijk te zijn vind ik het allemaal een beetje erg makkelijk gaan. Er zit geen spanning in. Je weet al vantevoren dat ze toch steeds op het nippertje ontsnappen. Die deskundige is inderdaad tot nu toe de leukste, daar zit nog een beetje humor in maar voor de rest is het erg droog en er wordt alleen maar verteld, verteld, verteld. En ze vinden aldoor wel erg snel de oplossing. Geen zoektochten, maar eventjes nadenken en hup ze weten het. Het is allemaal een beetje simpel gebracht vind ik, sorry Tiba.

bernadet

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1781 door dettie
Zoals gedichtjes niks voor mij zijn, zo zijn thrillers niet voor Bernadet, denk ik. Je weet het altijd van tevoren, het gaat om de manier waarop. Die is trouwens niet sterk bij Dan Brown, ben ik helemaal met je eens!

Marjo

Tijd voor maken pagina: 0.492 seconden