Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dan Brown - De Da Vinci Code

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1782 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
je hebt helemaal gelijk Marjo. Ik probeer het echt maar op een of andere manier spreekt het me niet aan. Ik wil karakters en dat zijn deze mensen niet. Het zijn doorgeefluiken van kennis.

Zucht, het lukt maar niet met die thrillers

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1783 door dettie
Bernadet zegt:

en er wordt alleen maar verteld, verteld, verteld

Vertellen op zichzelf, daar is niks mis mee, als het maar op een boeiende manier wordt verteld. Goed kunnen vertellen kan echt meeslepend zijn!

Vind je dat hier niet?

Groetjes. Tiba.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1784 door dettie
Nee ik vind het niet goed verteld. Ze zien iets (briefje, koker) je krijgt een korte uitleg en hup volgende onderwerp. Het zijn allemaal losse stukjes en Langdon en Sophie dienen als kapstok om de verhaaltjes aan op te hangen, later komt daar ook de Engelse deskundige bij die dezelfde functie heeft.

Brown wil iets vertellen maar schrijft het in de vorm van een zogenaamde thriller en dat is het in mijn ogen niet..

Maar zoals marjo zegt ik ben denk ik niet in de wieg gelegd voor thrillers.

Ik heb ooit een thriller gelezen die ik wel spannend vond. Een kus voor je sterft, geloof ik. Dat is al meer dan 15 jaar geleden. Hoe ik die nu zal vinden weet ik ook niet.

bernadet

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1785 door dettie
Dat is een heel goed boek, "Een kus voor je sterft". Het is van Ira Levin, die ook "Rosemary's baby" heeft geschreven. IJzersterke thrillers. Toch vond ik "De Da Vinci code" wel goed. Je wordt erg nieuwsgierig naar de geschiedenis. "Het Bernini mysterie" vond ik beter. Maar dat heeft vooral met Rome te maken.

Lizzy

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1786 door dettie
Je wordt nieuwsgierig naar de geschiedenis, precies Lizzy, en dat leidt vreselijk af. Bij Bernini is het onderwerp beperkter, kun je blijven meegaan, terwijl je de draad van het verhaaltje eromheen niet kwijtraakt.

Marjo

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1787 door dettie
Ik zit net te bedenken dat ik die DVD heb gezien, misschien heeft dat teveel de spanning er voor mij uitgehaald. Aan de andere kant is het wel leuk dat je de beelden voor je kan halen als je het boek leest. Vooral die kerk in Londen met de 10 graven! Heel bijzonder om te zien. Die DVD maakte me juist nieuwsgierig naar het boek.

bernadet

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden