Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dan Brown - De Da Vinci Code

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1758 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Daar dacht ik ook meteen aan, maar ik heb de boeken die genoemd worden niet gelezen.

Marjo
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1759 door dettie
Met nieuwsgierigheid en ook wat (gezond) scepticisme ben ik begonnen in de Da Vinci code. Bij het eerste tiental bladzijden had ik nog wat bedenkingen bij de schrijftstijl: te veel overbodige adjectieven, wat me wel wat irriteerde. Maar gaandeweg raakte ik geboeid, heb in een adem tot een stuk in de nacht verder gelezen en ben beland op p162 (pas 's avonds begonnen).

De opbouw van het verhaal doet me denken aan de huidige politiereeksen: het verhaal speelt zich op drie plaatsen af en net als je nieuwsgierigheid het vervolg wil lezen, schakelt hij over naar de andere personages die betrokken zijn... zo wordt je nieuwsgierigheid wakker gehouden want je wil weten hoe het verder gaat. Het is een simpele structuur, maar wel geslaagd om de spanning op te drijven.

Ga nu nog even lekker verder lezen.

Groetjes. Tiba.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1760 door dettie
Als thriller is het inderdaad een geslaagd boek, behalve op het einde dan. Ik hoor graag wat je daar van vond, Tiba.

Marjo

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1761 door dettie
Boek is uit. En ja het is boeiend. Het leest als een trein en er staan heel interssante dingen in over de Mona Lisa, de tempeliers, de graal, Da Vinci enz. Ben blij dat ik het gelezen heb. Naar het einde toe vond ik dat er wat te veel verwikkelingen waren en vond het minder interessant.

Toch een heel goed boek.

Groetjes. Tiba.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1762 door dettie
Het einde werd wat afgeraffeld hè! En niet altijd even geloofwaardig.

Bij een goede thriller vergeef ik dat wel, maar het blijft jammer..

Ook vind ik het jammer dat er zoveel ophjef gemaakt wordt over dit boek vanwege de al of niet op waarheid berustende feiten omtrent de katholieke kerk. Er is zelfs een boek uit waar de welles en nietesvragen in staan, met antwoorden..

Marjo

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1763 door dettie
Naar het einde toe werd er te veel bijgesleurd, (ik vermoed dat zowat ieder mysterieus heiligdom van Engeland vernoemd is), op de duur zie je door de bomen het bos niet meer. Je krijgt de indruk dat hij vooral volledig wil zijn en er zo veel mogelijk mysteries wil in verwerken, en dat wordt wat té veel.

Groetjes. Tiba.

Tijd voor maken pagina: 0.483 seconden