Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

John Banville - De zee (samenleesboek aug/sept 2006)

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10549 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Het is mij ontgaan dat ze uit Amerika kwamen.
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10552 door berdine
Ik vond deze zin nog in een interview:

Banville: Readers do seem to find Max more sympathetic, more warm, than my other narrators.

Rotor, jij hebt meer boeken van Banville gelezen. Zijn die andere hoofdpersonen nog erger?

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden - 19 jaren 10 maanden geleden #10560 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ze rijden toch ook in een open Amerikaanse slee.

berdine schreef : Het is mij ontgaan dat ze uit Amerika kwamen.

Laatst bewerkt 19 jaren 10 maanden geleden doorRoel.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10561 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Mijn ervaring is dat je met Banville alle kanten op kunt.

Die boeken die ik gelezen heb, heb ik alweer ergens in de 90tiger jaren gelezen. Ik ben zelfs de titels kwijt. Maar wat ik wel weet is dat in vergelijking met de personages in die twee boeken, de personages

in deze boeken vrij normaal zijn.

Maar Banville heeft dus ook monografieën over beroemde wetenschappers geschreven. Ik heb nog hele dikke roman van hem staan. Volgens mij staat daar het Nederlandse koningshuis centraal. Maar ik moet dus meer lezen en herlezen om een diepgaandere indruk van zijn werk te krijgen. En ik heb gemerkt dat ik The Sea moet herlezen wil ik uberhaupt om vragen die nu door mijn hoofd spoken een antwoord op te krijgen. Misschien doe ik dat ook wel.

Ik weet niet of jij dit ook vaker met boeken hebt, maar voor mij is de eerste keer lezen vaak alleen een kennismaking. Je moet wennen aan de stijl, aan de personages aan de ontwikkelingen etc. Pas bij een tweede keer lezen vallen pas de dingen op hun plaats. Ik ben nu zelfs veel namen van de personages kwijt, waardoor het ook moeilijk analyseren wordt.

Trouwens meerdere vragen hier zich af, wat die kolonel voor rol speelt. Ik weet zeker, dat die een belangrijke rol speelt in het leven de Max Norden, maar ik kan daar nu de vinger niet op leggen.

Ik ga het herlezen. En maak meteen aantekeningen bij belangrijke passages. Dan kan ik antwoord op jullie vragen geven.

O, nog iets, ik weet in ieder geval dat "kunst" een belangrijk thema in Banville's werk is. Die ene roman wat ik gelezen heb speelt zich af in een kunstenaarsmilieu, hier is de hoofdpersoon een kunstcriticus.

berdine schreef : Ik vond deze zin nog in een interview:

Banville: Readers do seem to find Max more sympathetic, more warm, than my other narrators.

Rotor, jij hebt meer boeken van Banville gelezen. Zijn die andere hoofdpersonen nog erger?

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10569 door berdine
Wat die auto betreft, ik heb geen idee, maar ik had niet die indruk. Misschien als jij het herleest, dat je daar nog achter komt. Ik geloof onmiddellijk dat er nog veel meer in zit dan ik eruit gehaald heb, maar ik ga het beslist niet nog een keer lezen. Ik vond het een akelig boek en ik ga mezelf geen straf opleggen.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10575 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
ik heb het boek! ik kan eraan beginnen :lol:

inge
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden