Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

John Banville - De zee (samenleesboek aug/sept 2006)

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #11236 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Nou, flutboekjes,..... zo heb ik nu ook niet bedoelt. Ik zit nu al van juli in de "belerende" boeken, boeken waar je zoveel moet uithalen waar je constant mee bezig moet zijn,.... Ik wil nu eens een boek waar ik geen heel schrift moet bij vullen om wijs te geraken uit al hetgeen ik gelezen heb. Een gewoon ontspannend boek. Een boek waarbij het de bedoeling is dat je gewoon achterover in je zetel zit en gewoon leest en daar plezier aan beleeft. De afgelopen maanden had ik enkel "zware" kost. Ik weet ook niet hoe het komt. Blijkbaar kan ik geen boeken meer kiezen.....

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #11237 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb ook een hekel aan babbelboeken, die pakken je niet. Maar ik weet niet zo zeker of ik het helemaal eens ben met Roel, dat Banville hoogstaande literatuur is..Je kan uit om het even welk boek zoveel halen als je wil als lezer, analyseren dus, bij mij rijzen altijd de twijfels of een schrijver dat ook echt oip die manier geschreven heeft. Sinds ik Rascha Peper heb horen zeggen dat critici altijd dingen uit haar boeken halen die haar verrrassen, zijn die twijfels nog toegenomen.

Eigenlijk vind ik dus dat je de schrijver te veel eer gunt, al vond ik het ook een goed boek, ik heb het tenslotte twee keer met plezier gelezen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #11243 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ja Inge, ik snap heel goed wat je bedoelt. Soms lees ik ook alleen maar zware boeken achter elkaar en dan wil ik ook even iets waar ik niet bij na hoef te denken. Meestal wordt het bij mij dan een kinderboek. Maar die zal jij sowieso al (voor)lezen. Maar je hebt 'flutboeken' en 'flutboeken'..

Wat ik heel erg leuk en ontspannend vond was Hoe kluts ik een muts. Lekker dwars mens die maling had aan alle kookboeken die gericht waren op slank, mooi, callorieën enz. Gewoon eten wat je lekker vindt, heerlijk boek. Ik denk dat je dat bedoelt met 'flutboek'.

Het is niet een 'flutboek' à la kasteelromannetje maar een niet-hoeven-denken-flutboek :)

Groetjes

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #11246 door Inge
100 % juist bernadet. Hoe kluts ik een muts is inderdaad het genre flutboek die ik bedoel. Kasteelromannetjes en soorten zijn van in mijn pubertijd en die gun ik zelfs de naam boek niet meer. En ik bedoel dan weeral niet een deftige kasteelroman maar die gevalletje die in elk warenhuis te koop zijn over de koene ridder die de lieftallige, hopeloos verliefde prinses red uit de armen van de gemenerik.

Misschien kan ik maar beter stoppen voor ik de halve leestafel over mijn nek krijg.
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #11247 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hahaha bwam daar heb je de halve leestafel. Ik denk niet dat hier veel mensen kasteelromannetjes lezen, ik heb het tenminste nog niet gemerkt.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #11248 door Inge
In het geniep achter de pc als niemand het ziet en maar geen verslagjes maken :lol: :lol: :lol:
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.510 seconden