Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gerbrand Bakker - Boven is het stil (debuut)

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16375 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

En ik heb inmiddels ook antwoord. Alleen nog even vragen of ik eruit mag citeren

Ben benieuwd!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16378 door Astrid
Beantwoord door Astrid in topic Re: bericht
Ik ben hier nog maar pas. En ik wil jullie laten weten dat ik het voor mezelf nuttig en plezierig vind om boeken uit te diepen. Zo'n feitje over Denemarken, vind ik een leuk weetje. Daarnaast ook de auteur "doorlichten" behoort tot mijn bezigheden. Vroeger ging ik al de lezingen in mijn buurt af.

Wat betreft citeren van G.B. zou ik zeggen, gewoon doen. Dit kan ik zeggen omdat G.B. van mijn web-log een foto met mijn portret heeft gepikt (zonder enige vorm van overleg, ook niet achteraf) en daar een log over heeft geschreven: met de titel, "oud, verschrompeld en melig". Zit me toch nog steeds een beetje dwars. Insiders zeggen dat dat weer komt door mijn hormomen. :)

Ben zo benieuwd wat G.B. geschreven heeft. Is het een antwoord wat ons meteen uit de droom helpt?
Laatst bewerkt doorAstrid.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16379 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Dan moet je er eerlijkheidshalve bij vertellen, Astrid, dat jij zelf op je weblog schreef:

Gerbrand Bakker gezien bij P&W. Ik kan niet zeggen dat ik hem bijzonder vind. Of hij speelt een toneelstukje. De man was niet fris en fruitig. Misschien ook eenzaam? Net als de hoofdfiguur in zijn boek. Het boek heb ik wel in een keer uitgelezen. Daarover een andere keer meer.

Zoals ik je toen ook al schreef: wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten.

Ook al doen anderen dat niet, ik wil me toch maar aan de fatsoensregels houden en geen dingen citeren, die mij in vertrouwen verteld worden (dat is iets anders dan zaken gebruiken, die door mensen zelf op het log zijn gezet).

Zodra ik zijn toestemming heb, lezen jullie meer.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16382 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Zodra ik zijn toestemming heb, lezen jullie meer.

Groot gelijk, ik zou het zelf ook erg vervelend vinden als dingen uit een privémail zo in het openbaar geplaatst zouden worden.

Ik vraag ook altijd of ik iets mag plaatsen. Het forum is toch een openbaar iets.

Vroeger plaatste ik de toestemmingen van de dichters ook op het forum.

Dit omdat er af en toe dingen in hun mail stonden waar wij rekening mee moesten houden. Totdat een dichter schreef dat hij/zij dat eigenlijk niet prettig vond en ik vond dat diegene gelijk had, ondanks dat de mail vrij zakelijk gesteld was.

Dettie

die ook graag boeken uitdiept en het feitje over Denemarken ook een grappig weetje vond. :D

maar... ook denkt als mensen niet van uitdiepen houden, ook goed, niemand is wat verplicht hier. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. (ik ben een alt :o )
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16383 door librije
Astrid:

Ben zo benieuwd wat G.B. geschreven heeft. Is het een antwoord wat ons meteen uit de droom helpt?

Het antwoord van G.B. komt in twee delen.

Uiteraard wilde hij graag weten waar hij geciteerd zou worden en heeft de hele discussie rond Boven is het stil gelezen.

Ten eerste verzocht hij mij de suggestie van Astrid te weerleggen, als zou hij haar oud, rimpelig en melig genoemd hebben. Voor wie het na wil lezen: www.gerbrandsdingetje.nl/?id=496 .

En je zult zien, dat de feiten anders liggen: hij heeft alleen zichzelf zo beschreven.

De foto heeft hij overgenomen van haar eigen weblog: het was dus kennelijk een foto die gezien mocht worden.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16385 door librije
Uit de email van Gerbrand Bakker:

Dus: Denemarken:

1. omdat ik die precieze plek zelf ken (altijd handig als je over iets schrijft),

2. omdat het land deel uitmaakt van het voor ons totaal onbekende Scandinavië,

3. juist daarom voor Helmer een prima plek is, want hij wil wel weg, maar het mag/moet onbekend zijn, zoals feitelijk alles wat er vanaf pagina 1 gebeurt, 'zomaar' gebeurt (dus zonder duidelijk doel vanuit Helmer),

4. Bonte kraaien uitsluitend in Scandinavië voorkomen (die bonte kraai is dus in het boek als een soort vishaakje dat vanuit de toekomst uitgeworpen wordt!).

5. En Spanje of Italië (zuidelijke landen, vol massatoerisme en drukte) ongeschikt zijn.

En dan ook nog eens 6: die beroemde Jarno Koper: het is allemaal zíjn schuld!

Lijkt me duidelijk, toch? Ik ben in elk geval tevreden met dit antwoord.

Tijd voor maken pagina: 0.572 seconden