- Ontvangen bedankjes 0
En ik heb inmiddels ook antwoord. Alleen nog even vragen of ik eruit mag citeren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Gerbrand Bakker gezien bij P&W. Ik kan niet zeggen dat ik hem bijzonder vind. Of hij speelt een toneelstukje. De man was niet fris en fruitig. Misschien ook eenzaam? Net als de hoofdfiguur in zijn boek. Het boek heb ik wel in een keer uitgelezen. Daarover een andere keer meer.
Zodra ik zijn toestemming heb, lezen jullie meer.

Ben zo benieuwd wat G.B. geschreven heeft. Is het een antwoord wat ons meteen uit de droom helpt?
Dus: Denemarken:
1. omdat ik die precieze plek zelf ken (altijd handig als je over iets schrijft),
2. omdat het land deel uitmaakt van het voor ons totaal onbekende Scandinavië,
3. juist daarom voor Helmer een prima plek is, want hij wil wel weg, maar het mag/moet onbekend zijn, zoals feitelijk alles wat er vanaf pagina 1 gebeurt, 'zomaar' gebeurt (dus zonder duidelijk doel vanuit Helmer),
4. Bonte kraaien uitsluitend in Scandinavië voorkomen (die bonte kraai is dus in het boek als een soort vishaakje dat vanuit de toekomst uitgeworpen wordt!).
5. En Spanje of Italië (zuidelijke landen, vol massatoerisme en drukte) ongeschikt zijn.
En dan ook nog eens 6: die beroemde Jarno Koper: het is allemaal zíjn schuld!
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen