- Ontvangen bedankjes 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
6: die beroemde Jarno Koper: het is allemaal zíjn schuld!

Eerst dit maar even: De spijker op zijn kop Marjo! Via het forum kun je zo gemakkelijk verkeerd begrepen worden. Ik voel me echt niet aangevallen. Ik wilde alleen even duidelijk maken, dat ik inderdaad liever anders lees. En dat dat een manier van lezen is waar jij niets mee hebt. Je goed recht! Dus voel je vooral ook niet aangevallen.Als jij het gevoel hebt dat ik je aangevallen heb omdat jij anders leest dan ik, Jannie, dan moet ik eerst even zeggen dat het niet de bedoeling was. Zeer zeker niet, en dat omdat ik het met je eens ben dat er verschillende soorten lezers bestaan. Het is zo moeilijk om via berichtjes op het forum duidelijk te maken wat je precies bedoelt!
Ik geloof ook niet dat Gebrand Bakker er van uit is gegaan dat iedereen dat weet maar voor hém was die symboliek wel een aardigheid die er in gevoegd kon worden. Zo lang het niet een verhaal is waarbij je je steeds moet afvragen 'wat wordt hier nu weer mee bedoeld?' 'Waar verwijst dit nu weer naar?' zoals sommige boeken van bijv, Mülisch of veel verder weg Dante is het prima.
Laat mij nou maar lekker moeilijk doen
en daar met anderen over doorzeuren.
![]()
![]()
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen