Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gerbrand Bakker - Boven is het stil (debuut)

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17591 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik heb zo n vermoeden dat dat wel het geval is.

En jij vond het ook mooi las ik.

Groetjes

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17593 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Hoi Wil,

Ik las hier al zoveel positiefs over de boeken van Gerbrand Bakker. Dus waarschijnlijk heb je een goede keuze gemaakt... beter dan ik ooit... ik kocht ooit een boek nadat een klant in de boekwinkel daarover zó euforisch deed; de man was overgelukkig dat het in de aanbieding stond, hij wilde het al zolang kopen.

Dat boek kocht ik dus ook, het enthousiasme van de man was té aanstekelijk (titel en auteur vergeten)... nou moe, het was wellicht een goed boek, maar zo triestig en pessimistisch... wel geprobeerd, maar nooit verder gelezen...

Benieuwd wat je ervan vindt.

Gerbrand Bakker staat ook op mijn lijstje :roll: .

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17594 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Perenbomen bloeien wit ìs mooi, maar Boven is het stil vind ik nòg mooier. Dus Tiba, als je er nog aan moet beginnen: ik zou eerst Boven is het stil lezen.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17979 door WilV
Gister uitgelezen..en wat een mooi boek is dit.. mijn boekenverkoopster heeft geen woord teveel gezegd.

Mooie taal, en zoveel onderhuidse onuitgesproken "gebeurtenissen"terwijl je als lezer toch precies weet wat er aan de hand is.

Érg mooi.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17981 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja he wil, ik was ook onder de indruk van het boek. Vooral dat onderhuidse wat eigenlijk pas op het einde eindelijk naar voren komt.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17987 door WilV
Een kenmerk van een goede schrijver is wat mij betreft dat hij niet alles uitspelt maar dat je het toch weet, en dat is hier wel heel erg sterk gedaan.

En de natuurbeschrijvingen zijn trouwens ook prachtig.

Marjo schreef iets over op de grens van een tijdperk wat verloren gaat.. dat klopt wel denk ik..ik herkende heel erg veel uit de boerderijen uit mijn jeugd en tegelijkertijd realiseerde ik me ook dat, op een enkeling die zijn tijd uitdient na, tegenwoordig bijna geen boer meer zo leeft.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.540 seconden