Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57852 door marjo
Ik heb onlangs weer twee boeken onuitgelezen gelaten. De eerste is van Ed Franck: 'Hoe Seppe toch nog zijn zestiende verjaardag vierde'

Jongerenboek, over een jongen met autistische trekjes. Het wordt erg anekdotisch verteld, steeds weer verhaaltjes, die ongetwijfeld ooit in elkaar zullen vallen,maar ik had er geen zin in zo lang door te lezen.

Het andere boek is van Arnon Grunberg 'huid en haar'. Zeker was er de ironische manier van schrijven waar ik van houd, maar dat geneuzel over al die relaties, het hoert en snoert maar aan, met in het middelpunt die Roland die zeer veel one-liners poneert en me erg deed denken aan Grunberg zelf, zoals ik hem ken (dat is niet veel natuurlijk), het boeit niet. Halverwege was ik, maar toen had ik er schoon genoeg van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57853 door dettie
Ik ben gelukkig in m'n keuze de laatste tijd, heb zelden een boek dat ik niet verder wil lezen, het is eerder dat ik het jammer vind dat het afgelopen is!

Dettie

• Renate
12 jaren 3 maanden geleden #57859 door Renate
Als ik aan een boek begin, moet ik het uitlezen.

Maar het beroemde Ulysses is iets waar ik nooit door ben gekomen. Ook John Irving is aan mij niet besteed en ik meen dat 'Het eiland aan het einde van de dag' (klopt deze titel?) van Umberto Eco vond ik niet om door te komen, terwijl er gezegd was dat het een gemakkelijker boek was dan 'De toren van Foucoult', een boek dat ik juist zonder enig probleem gelezen heb.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57860 door marjo
Ik leg een boek weg als ik het niets vind, om wat voor reden dan ook. (uitgezonderd recensieboeken, want dan heb ik een verplichting) Ik lees voor mijn plezier, niet om een prestatie te leveren. Die lever jij dus geregeld. En dat vind je dan geen zonde van je tijd?

• Renate
12 jaren 3 maanden geleden #57865 door Renate

Marjo schreef : Ik leg een boek weg als ik het niets vind, om wat voor reden dan ook. (uitgezonderd recensieboeken, want dan heb ik een verplichting) Ik lees voor mijn plezier, niet om een prestatie te leveren. Die lever jij dus geregeld. En dat vind je dan geen zonde van je tijd?

Ik lees ook voor m'n plezier en lezen vind ik ook nooit tijdverspilling. Als ik in een boek begonnen ben, vind ik ergens dat ik het ook uit moet lezen. Als je aan iets begint moet je het afmaken. (Daarom heb ik zoveel onafgemaakte composities op de computer staan :) )

Als ik een boek echt niet om door te komen vind, zal ik het wel wegleggen, maar dat komt niet zo vaak voor. Ik moet naar ik meen nog steeds 'Erik of het klein insectenboek' uitlezen. Ook 'Woede' kijkt me nog wel eens verwijtend aan vanuit m'n boekenkast. Ik ben er wel in begonnen, maar ik meen dat het me niet echt kon boeien.

Ik ben al een paar jaar bezig in 'Electric Eden'. Het onderwerp is best interessant, maar ik heb het gevoel dat de schrijver wel erg uitwaaiert. Er wordt voor mijn gevoel veel te veel bij gehaald, waardoor anderen weer wegvallen. Over het register wil ik het al helemaal niet hebben.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59095 door berdine
50 blz. heb ik niet gehaald, zelfs geen 15. "Na een lang rokend zwijgen" van Andreas Sinakowski. Ooit een zeer intrigerende discussie tussen hem en Adriaan van Dis gezien. Ik zat op het puntje van mijn stoel omdat de auteur telkens dreigde weg te lopen. Helaas is het boek dermate cryptisch dat het voor mij niet te volgen is.

Iemand interesse?

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden