Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59100 door dettie

berdine schreef : 50 blz. heb ik niet gehaald, zelfs geen 15. "Na een lang rokend zwijgen" van Andreas Sinakowsk

Iemand interesse?

Nee, dank u :D

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59644 door marjo
Jordi Punti: Verloren bagage

Ik zat in de trein en de rest was uit, anders had ik dit boek al eerder dichtgeslagen. Nu ken ik wel het verhaal, maar een verslag maken is niet eerlijk. Ik heb hele stukken overgeslagen. Het gaat over een man die als verhuizer door heel Europa trekt. Hij heeft niet zoals een zeeman in iedere stad een liefje, maar wel op vier plaatsen een gezin, een vrouw en één kind en zij weten niets van de anderen: In de buurt van Parijs, in Oost-Londen, in Frankfurt en in Spanje waar hij zijn thuisbasis heeft.

Op vier plaatsen een zoon, en ze heten: Christophe, Christopher, Christof en Cristófol. Misschien om het de vader makkelijk te maken dat hij zich niet zal vergissen? Als de politie met Cristófol contact opneemt omdat zijn vader al een jaar de huur van zijn woning niet betaald heeft en dus als vermist is opgegeven, ontdekt de jongen het bestaan van de anderen. Met z'n vieren gaan ze op zoek naar hun vader. Niet eens zozeer in levende lijve, maar vooral naar wat voor een man hij was. De jongens zijn nu alle vier rond de vijfentwintig jaar oud. De afwezigheid van een vader in hun leven heeft zijn sporen achtergelaten, maar gaandeweg pratend met de mensen die hun vader gekend heeft, ontdekken ze wat er achter zit.

Het is een Spaanse schrijver en die kunnen altijd zo uitweiden, zoveel dingen er bij halen die er niet toe doen. Verhalen vertellen, dat kunnen ze. Deze Jordi Punti ook. Zijn debuut (deze dus) zou een bestseller zijn.

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59649 door berdine
Jammer, het is een intrigerend gegeven!

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59650 door dettie
Ja, het klinkt wel als een mooi boek inderdaad.

Zonde dat het dan tegenvalt.

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59652 door marjo
Ik zou zeggen: waag maar een poging. Misschien vinden jullie het wel het doorkomen waard. Ik houd er niet zo van als er steeds andere wegen betreden worden.Dan moet je van goede huize komen wil je mij blijven boeien.

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59712 door irene
Dit lijkt me anders wel een mooi boek. Het staat al genoteerd om mijn wenslijstje, dus nog even wachten tot het boek op mijn weg komt.

Overigens heb ik, en dat is toch wel heel lang geleden, een boek na zo'n honderd bladzijden weggelegd:

Zondagsvrouw van een Italiaanse schrijver. Joanazinha was er indertijd weg van, ik kreeg totaal geen binding met het verhaal.

Tijd voor maken pagina: 0.473 seconden