Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65076 door marjo
Ik heb de laatste tijd al enkele keren een roman weggelegd. Nu had ik de opvolger van de Bruisdsvlucht (of zat er nog een tussen?) van Marieke van der Pol. Dit boek heet 'Voetlicht'. En al schrijft ze prima, ik lees het niet uit. Het gaat over een jong meisje dat opgroeit met preutse ('mijn ouders hebben geen geslachtorganen'), gelovige (ze zit bij de nonnen op school) en brave ouders ('alles mocht, als het maar lief was'). Een meisje dat in opstand komt als de jaren zestig aanbreken: de Beatles, 'wat voor herrie is dat ', vrije omgang met jongens (uit den boze natuurijk) en zo gaat het door. Er zal best wel wat bijzonders gebeuren, want als het boek begint bevindt ze zich in Griekenland, en verlaat ze haar vriendje om terug te reizen naar Nederland.

Maar: het interesseert me niet. Het zal allemaal wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65129 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's
"Geld' van Martin Amis. Ik raak er niet doorheen, die stijl staat me zo ontzettend tegen.

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65131 door berdine
Die staat hier ook nog in de kast. Ben er ooit eens in begonnen, maar ik vond het ook niks, al weet ik niet meer waarom.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65135 door dettie
Ooit ben ik ook eens in Geld begonnen, ook niet uitgelezen. Ik kreeg de draad maar niet te pakken.

Dettie

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65143 door marjo
Nou, als ik het heb staan zal ik het maar wegdoen...

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #70239 door berdine
Ik ben gestopt met De Welwillenden van Jonathan Littell. Na het boeiende introductiehoofdstuk begon het verslag van de SS-er: een minutieus verslag van de Tweede Wereldoorlog. Zoveel politiek, ik kan het niet volgen. De man zit aan het oostfront, in de Oekraïne. Er zijn Hongaren en Oekraïense Nationalisten, Joden natuurlijk, bolsjewieken en allerlei combinaties van groeperingen. Al die stromingen, ik hou het niet uit elkaar. En ik doe niet eens moeite om de bijna 60 rangen van de Wehrmacht, SS en Polizei uit elkaar te houden. Ik had gehoopt dat het wat persoonlijker zou zijn en niet een opsomming van oorlogshandelingen en politieke discussies. Er zitten wel dergelijke stukjes tussen - dan leest het als een trein - maar de rest vergalt mijn leesplezier. Dat hou ik geen 1000 pagina's vol. Ik heb er bijna 100 gelezen.

Tijd voor maken pagina: 0.495 seconden