Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80120 door dettie
Er staan hier een paar recensies over haar boeken op Leestafel.

www.leestafel.info/almudena-grandes

Ik heb pas geleden een ander boek van haar gelezen (mijn eerste van haar) en ben het opnieuw aan het lezen met een notitieblok er naast omdat ik het beter wil volgen vanwege de vele personages. Maar evengoed vond ik het wel mooi wat ze schreef, ondanks die vele personages. Ze heeft iets...

Recensie volgt nog, over een tijdje (maar nu even niet ;-) )

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80121 door berdine

Marjo schreef : Ik ben bang dat die goede recensies zijn van mensen die houden van haar stijl: ellenlange zinnen inderdaad. Veel ook lange omschrijvingen. Een 'zuidelijke stijl', of hoe je het noemt.

Ik ben bang dat die goede recensies o.a. van jou komen.... :shock:

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80123 door marjo
Ha ha, dat dacht ik al! Soms is het verhaal boeiend genoeg om door te lezen en als ik eenmaal gewend ben aan die stijl, heb ik er geen moeite meer mee. Maar ik heb ook een boek van haar weggelegd - weet de titel niet meer, een ander dan jij hier noemt - dat me echt niet kon boeien.

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80804 door marjo
Het gaat niet goed met de debuten dit jaar. Ik heb er al een aantal waar ik weinig aan vind. Het lijkt wel of kunstmatige constructie helemaal in zijn. Nu heb ik diagonaal De afwezigen van Lieke Kezer gelezen. Eerder al het boek van Simone Saarloos, De vrouw die, en ook Onheilig van Roos van Rijswijk viel bij mij niet in de smaak.

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80829 door dettie
O dear en Roos van Rijswijk en Lieke Kezer staan zelfs op de longlist. Dat belooft wat!

Dettie

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80833 door marjo
Ik heb het de laatste tijd vaker: wat er in de Nederlandse literatuur gebeurt, staat mij niet zo aan.

Ik ben te behoudend denk ik.

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden