Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80872 door dettie
Ja, als de oplossing in de roman al te gemakkelijk is, is het ook niet goed. Maar een roman mag best een beetje schrijnen. Wordt er niet gezegd dat een ongelukkige jeugd een goudmijn voor de schrijver is?

Ik ben het overigens niet eens met de opvatting dat er voor goede kunst geleden moet worden.

Ik ben gek op thrillers en het is me niet snel te gruwelijk. De werkelijkheid is vaak ook gruwelijk. Als iemand een boek had geschreven waarin de gebeurtenissen op 9/11 plaats hadden gevonden, zou men het waarschijnlijk als ongeloofwaardig hebben weggezet. Het is door de gebeurtenissen, dat we weten dat het mogelijk is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80873 door marjo
In de realiteit is alles nog erger dan het ooit beschreven kan worden...

Ik denk dat ik thrillers over moord en doodslag makkelijker kan lezen omdat die gebeurtenissen echt ver van mijn bed staan. Met mijn verstand weet ik wel dat het ook echt zou kunnen zijn, maar zo voelt het niet. Zeker niet als het gaat om een misdaad die opgelost moet worden.

Literatuur komt dichterbij, gaat veel meer om mensen die ik tegen zou kunnen komen op straat (naar mijn gevoel) en ik hoef al die ellende niet, omdat ik het al genoeg zie. Het gaat mij er niet eens om dat schrijvers er een oplossing voor vinden, ik heb er geen behoefte aan om over die thematiek te lezen.Ook geen non-fictie trouwens.

Het is niet erg dat daardoor veel boeken voor mij afvallen, maar toch vind ik het jammer dat de literatuur steeds meer die richting in gaat.

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80874 door dettie
Dat eerste begrijp ik wel.

Te veel ellende is ook niet goed, maar zo nu en dan een boek over minder aangename dingen in het leven vind ik wel kunnen.

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #81522 door marjo
Na een aantal hele goede boeken heb ik er nu twee weggelegd: De Psychiater en Het Meisje kan me niet boeien en ook het jeugdboek van Anna van Praag (Een Heel Bijzonder Meisje) leg ik weg.

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #81523 door berdine
Nou zo schiet het tenminste op met je stapels!

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #81528 door marjo
Je ziet het helemaal niet!

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden