Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83313 door marjo
Of dit iets is voor Willeke weet ik niet? Ik had me er niets van voorgesteld, en ik vind dat ik nog een eind gekomen ben. Maar dat was meer omdat het Frans is denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83368 door dettie
Zowaar heb ik ook een boek dat ik niet verder wil lezen. Ik kwam het bij het opruimen weer tegen en vroeg me af waarom ik dit niet gelezen had. Toen ik er in begon wist ik het weer. Het heet Alleen zij geschreven door Firky el Azzouzi. In de bladzijden die ik gelezen heb is een medewerkster van een restaurant verkracht door haar collega, gelukkig zonder details erbij, heeft de bazin een oogje op de afwasser die ze als hij gevallen is speels bedreigd met een vlijmscherp mes en zo de haren van zijn benen afscheert, ze heeft een vriend die de verkrachter weer wil aannemen want dat is een vriend van hem. Heeft ze een vriendin die zo gek op haar kat is dat ze hem likt, is er een oproep tot terrorisme (jezelf opblazen) en vooral zorgen dat je alleen werkt. enz enz. Het zal vast later allemaal als puzzelstukjes in elkaar vallen maar ik hoef niet meer. Het is teveel, te agressief, te bizar. Weg ermee.

Dettie

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83370 door marjo
Nou, en die hoef ik ook echt niet!!!

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83372 door berdine
Heb jij al eens eerder iets van Fikry el Azzouzi gelezen, Marjo? Of is het Dettie's beschrijving?

Ik hoef hem trouwens ook niet.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83380 door marjo
Ik had nog nooit van deze persoon gehoord. Ik weet niet of het een vrouw of een man is, welke nationaliteit, geen idee. Maar wat Dettie hier beschrijft, nee, dank je wel.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83393 door marjo
Een debuut dat het voor mij niet wordt, maar er zijn wel mensen lovend over Schijnvrouw van Sandra Heerma van Voss

Bol.zegt

Het is de week tussen kerst en nieuwjaar. Emma, een negenendertigjarige juriste, is al meer dan een jaar overspannen en heeft het gevoel dat iedereen haar ontglipt: haar familie, oud-collega's en zelfs haar lamlendige vriend Luuk. Hoe leger Emma's dagen, hoe voller haar hoofd: ze droomt ervan ergens nodig te zijn, maar tobt zich een weg door de tijd. Op eerste kerstdag krijgt ze een telefoontje dat haar dwingt het echte leven weer in te stappen. In de chaos die volgt ontstaat een nieuwe vriendschap: met de flamboyante Marius, die weet hoe het leven te versieren. Schijnvrouw beschrijft een modern vrouwenleven, waarin je los van conventies je weg moet zien te vinden. Sandra Heerma van Voss bezit met haar lichte manier van schrijven de kunst om in een paar regels gelaagdheid, diepgang en humor aan haar verhalen en personages te geven.

Het onderwerp boeit me niet, ik erger me aan die Emma, en dat leest niet lekker.

Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden