Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83396 door dettie

Marjo schreef : Ik had nog nooit van deze persoon gehoord. Ik weet niet of het een vrouw of een man is, welke nationaliteit, geen idee. Maar wat Dettie hier beschrijft, nee, dank je wel.

Wij hebben alle twee Het schapenfeest van hem gelezen. www.leestafel.info/fikry-el-azzouzi

Vandaar dat ik dit boek, wat ik nu weg heb gedaan, ook wilde lezen.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83406 door marjo
De indruk was dus niet blijvend. Toch 'pas' 7 jaar geleden. Maar het aantal boeken dat daar tussen zit, nou dan moeten er achter die 7 wel een paar nullen. Dus ik hoop dat hij het me vergeeft.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83407 door dettie
haha ja, dat heb ik soms ook, dat ik verbaasd ben dat ik al eerder een boek van een schrijver gelezen heb. je kunt gewoon niet àlles onthouden.

Dettie

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84566 door marjo
Twee boeken die ik heb weggelegd. Ryst(pseudoniem van Daan Remmerts -de Vries) 'De harpij' het verhaal wordt nogal uitgesponnen verteld, met veel herhalingen. Het duurt zo lang voor er eindelijk eens iets gebeurt, en dan is dat boek een dikke pil. Nee, dan maar niet.

En een debuut: 'Izar', van Carlo Groot. Dit gaat over kinderen krijgen, en zal zeker in de smaak vallen bij een specifiek doelgroep waar ik niet toe behoor. Ook geen boek voor op de longlist.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84570 door dettie
Als ik de flaptekst van De harpij leed trekt het me ook niet erg.

Een man, lopend langs de snelweg, wordt opgepakt en verklaart dat hij een duivel is. Of eigenlijk: een voormalige administrateur uit de hel. Hij wordt opgesloten in een inrichting, en het is deze ongerijmde patiënt die, met verve en satanische humor, aan een dokter het verhaal vertelt van zijn herkomst, van het paradijs na de zondeval, en daarmee van het ontstaan van de wereld waarin wij leven. Waarom zijn er zulke verregaande verschillen tussen man en vrouw? Waarom hebben mensen scheppingsdrang en bezitten ze een onbewuste haat tegen schoonheid? En wat zijn eigenlijk de bedoelingen van het opperwezen?

In De harpij worden de levens gevolgd van een ontaarde visser, een op macht beluste boer, een incestueuze tweeling en een wraakzuchtige priesteres. Maar alles begint met een gevallen engel die, samen met een dwalende dichter, zijn weg zoekt in een nog ongerepte wereld. Door de magisch-realistische verteltrant en de poëtische beeldenrijkdom laat deze verbluffende roman zich lezen als de Europese tegenhanger van Honderd jaar eenzaamheid.

Was je gewoon nieuwsgierig naar het boek Marjo? Weet je nog waarom je het koos? Om het magisch-realistische? Daar houd jij meestal wel van. (Ik weet je leest geen flapteksten, maar toch, wie weet had je over het boek gehoord) Honderd jaar eenzaamheid is ook al niet jouw boek dus je blijft wel consequent haha.

Izar

Carlo zag zichzelf nooit als vader. Maar als hij zijn vriendin Lisette steeds ongelukkiger ziet worden door haar niet vervulde kinderwens, gaat hij schoorvoetend overstag. Het resultaat blijft echter uit. Lisette stelt voor hulp te zoeken. Zo komen ze terecht in een mallemolen van medische onderzoeken, hormoonbehandelingen en ivf-pogingen.

Carlo Groot biedt een uniek, mannelijk perspectief op ivf. Zijn rauwe verdriet wordt afgewisseld met humoristische anekdotes vol zelfspot. Dit maakt Izar tot een onvergetelijk boek over wachtweken en werkstress, over onverwacht geluk en ongekend verdriet, over hormoonspiegels en aftrekkamertjes.

Izar wordt wel goed beoordeeld door Biblion. (Ze verraden wel de afloop van het verhaal trouwens) Maar ik denk dat je gelijk hebt dat een specifieke groep dit wel aan zal spreken. Ik hoef ook niet zo nodig, maar als je mogelijk zelf met zoiets bezig bent of bent geweest zal het wat meer binnenkomen denk ik.

Dettie

8 jaren 6 maanden geleden #84573 door
Als ik de flaptekst lees van De harpij, trekt het mij wel.

Maar goed, ik heb vroeger de magisch-realistische boeken van Hubert Lampo verslonden.

Tijd voor maken pagina: 0.499 seconden