Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80845 door dettie
Of misschien is het gewoon echt niet zo goed allemaal. Ik meen me te herinneren dat Casper Markesteijn ook mopperde op de kwaliteit van de boeken.

Ben momenteel trouwens een boek aan het lezen over de waardes binnen de uitgeverijen, gaan ze voor het grote geld of voor de kwaliteit?

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

9 jaren 3 maanden geleden #80846 door
Ik denk dat het voor een uitgeverij uiteindelijk altijd een combinatie is. Kwaliteit die niet verkoopt, levert verliezen op. Rotzooi, die goed verkoopt, levert winst op. En naar mate er minder boeken verkocht worden, zal de uitgeverij heel goed moeten nadenken over wat men uit wil geven. Er zal uiteindelijk wel geld verdiend moeten worden.

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80848 door marjo
Het zijn geen bestsellers denk ik, die ik nu afgewezen heb. Het Smelt is dat wel, ook een boek dat niks voor mij is, maar het leest wel lekker weg.

Deze van Kézer is een te geconstrueerd verhaal, Saarloos en van Rijswijk schrijven over onderwerpen die mij niets doen. Problematiek waar tegenwoordig allemaal over geschreven schijnt te moeten worden.

9 jaren 3 maanden geleden #80851 door
Ik heb een keer een boek met columns van Simone van Saarloos gelezen en ik kan me niet herinneren dat ik enorm enthousiast was.

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80852 door dettie

Marjo schreef : Het zijn geen bestsellers denk ik, die ik nu afgewezen heb. Het Smelt is dat wel, ook een boek dat niks voor mij is, maar het leest wel lekker weg.

Deze van Kézer is een te geconstrueerd verhaal, Saarloos en van Rijswijk schrijven over onderwerpen die mij niets doen. Problematiek waar tegenwoordig allemaal over geschreven schijnt te moeten worden.

Ja, het valt me ook op dat er veel huiselijk drama is in de boeken van nu. Psychische problemen, rouwverwerking, ontwrichte gezinnen enz.

Ik word er een beetje moe van, al die ellende. Niet dat het niet mag maar het wordt wel veel van hetzelfde en vaak ook zo enorm zwaarmoedig allemaal.

Dettie

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80854 door berdine
De boeken over de oorlog beginnen een beetje "uit" te raken. Daar werd ik ook moe van, hoe goed geschreven ook. Dit is denk ik ter vervanging. Misschien voelt de mens zich genoodzaakt over ellende te schrijven, van zich af te schrijven?

Tijd voor maken pagina: 0.445 seconden