Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44534 door dettie

In het kader van de Jonge Juryprijs had ik het boek van Caja Cazemier 'Knalhard' ter hand genomen. En weer weggelegd. Dit vind ik helemaal niks. Er is een jongen in elkaar geslagen en het boek gaat over de impact van dat voorval.

he jammer want Minkes tegenbeeld www.leestafel.info/caja-cazemier- vond je wel heel mooi

Maar De eerste keer vond je 'wel aardig' www.leestafel.info/caja-cazemier

Deyyie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44548 door marjo
Dat is zo. Ik had het er nog met iemand over vandaag. De boeken die ze vroeger schreef zijn best mooi, maar ze is helemaal op de moderne toer: hard, over geweld en se.ks.

En dat vind ik dus niks.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46674 door marjo
ff, soms is het lekker om een boek uit de bieb te hebben! Dat kun je gewoon weer inleveren als het je niet aanstaat.

In dit geval gaat het over een debuut: Peter ter Velde: De vader en de zoon.

Het lijkt wel een lezing over godsdienst, zo vaak wordt de bijbel aangehaald. De hoofdpersoon is de zoon van een predikant, en hij is zelf in diens voetsporen getreden. Allemaal prima, maar het begint met een reunie van de middelbare school, en dan blijkt dat de man liegt over zijn carrière. Hij wil niet voor zijn geloof uitkoemn.

Nou ja, ik had niets met die man, en wil helemaal niet weten waarom hij zich zo gedraagt.

Dit debuut is niet voor mij dus.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46675 door dettie
Staat ie wel op de lijst of ook niet?

De vader en de zoon kan ook op de bijbel slaan natuurlijk maar dat weet je niet als je er aan begint.

Dettie

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46681 door marjo
Nee, daar had ik geen idee van. En ja, het staat op de lijst.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47553 door marjo
Ivo Stourton: de Nachtklimmers.

Toen ik binnen een paar pagina's al gelezen had dat een vroegere vriendin de hoofdpersoon komt waarschuwen omdat het college waar ze beiden studeerden een paar schilderijen wil gaan verkopen, en ze vraagt hem hoeveel jaar ze zouden kunnen krijgen, dan weet ik het al wel: een 'verborgen geschiedenis' kloon. Het was niet echt boeiend, dus ik heb niet veel verder gelezen.

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden