Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42310 door berdine
Ik vind dat je je uitdaging wel gehaald hebt. Je bent in die boeken begonnen en ze zijn uit je kast/ van je leeslijst verdwenen en dat was toch de bedoeling?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42316 door marjo
Lief van je...maar dat tweede is niet helemaal waar, want ze waren van de bieb. De eerste twee met die letter waren wel uit mijn kast, maar meer had ik er niet staan. Ik heb vandaag toch maar twee dunnetjes meegenomen uit de bieb, maar voor eind van het jaar red ik dat niet. Eerst Tieske..

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43857 door marjo
Ik zou samen met iemand de boeken voor de Gouden Uil lezen. Nou, Jeroen Brouwers lees ik niet uit. Ik vind zijn taalgebruik niet prettig. Ik hoef nu alleen nog maar Dimitri Verhulst te lezen, en dan kiezen.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43859 door dettie
Ik ben vaker in boeken van Jeroen Brouwers begonnen en ik kom er niet doorheen om dezelfde reden als jij Marjo.

Zijn boeken worden door veel mensen mooi gevonden en dan wil ik het toch maar weer eens proberen. Maar nee, het ligt me niet.

Dettie

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44066 door berdine
Prutske van Stijn Streuvels. De eerste 6 levensjaren van zijn dochter. In 1922 misschien nog een bijzonder boek, maar nu wat gedateerd en tamelijk saai. Kleuterbelevenissen zoals kevers in potjes stoppen en met het kinderserviesje thee schenken voor de soldaten in huis. Dat soort dingen.

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44526 door marjo
In het kader van de Jonge Juryprijs had ik het boek van Caja Cazemier 'Knalhard' ter hand genomen. En weer weggelegd. Dit vind ik helemaal niks. Er is een jongen in elkaar geslagen en het boek gaat over de impact van dat voorval.

Misschien vinden jongeren het wel een mooi boek. Ik lees niet verder

Overigens is er nog een boek dat ik ongelezen inlever: de forellenopera van Mathew Condor. Ik kon mijn aandacht er niet bij houden en kwam niet eens aan de vijftig pagina's..

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden