Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48293 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Momenteel lees ik.....
Oh, de schaduw van de wind herlezen lijkt me fijn inge. Krijg ik zelf ook meteen zin in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
13 jaren 9 maanden geleden #48300 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel lees ik m'n zoveelste thriller. Dit keer: Camilla Läckberg - Vuurtorenwachter.

Het is een stevige pil, maar ik ben wel benieuwd hoe het afloopt en hoe de stukken die zich in 1870 afspelen, in het verhaal passen. Een nadeel van de boeken van Camilla Läckberg is misschien dat ook het privéleven van de verschilende hoofdpersonen uitgebreid beschreven wordt en dat loopt natuurlijk in alle boeken door. Op zich vind ik dat ook nog niet zo erg, maar bij deze boeken is er sprake van vrij veel privélevens en dan heb ik soms het gevoel dat ik het vorige boek uit de serie nog eens zou moeten lezen, om te weten hoe het nu allemaal precies zat.

Natuurlijk wordt ook dit boek weer beschreven als een literaire thriller, waarbij ik me wel afvraag waar dat literaire nu eigenlijk op slaat. Maar goed, dat interesseert me eigenlijk maar matig. Ik lees voor m'n plezier, of om iets wijzer te worden en of iets nu al dan niet literatuur is, vind ik minder interessant.

Ik zou eigenlijk ook nog eens verder moeten gaan in de biografie van Bob den Uyl, zeker na de film die ik zaterdag gezien heb en waar ik elders wat over geschreven heb.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48304 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Staat er achter- of voorin het boek geen overzicht van personages? Dat zou wel handig zijn als ik jouw ervaringen zo lees.

Dettie

• Renate
13 jaren 9 maanden geleden #48310 door Renate

Dettie schreef : Staat er achter- of voorin het boek geen overzicht van personages? Dat zou wel handig zijn als ik jouw ervaringen zo lees.

Dettie

Nee er staat geen overzicht van personages in het boek. Vraag is of dat veel zou helpen. Het gaat namelijk vooral om het feit dat er in het vorige boek met allerlei hoofdfiguren dingen gebeurd zijn, die nu ook weer voorkomen.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48313 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ah op zo'n manier, ja dat is dan lastig lezen.

Dettie

• Renate
13 jaren 9 maanden geleden #48316 door Renate
Het valt nog wel mee, maar er is bijvoorbeeld een vrouw, die samen met haar zus een ernstig ongeluk heeft gehad in het vorige boek, waarbij de baby van de zus om het leven is gekomen en de zus zelf ernstig gewond is geraakt. Ook is er een wethouder of zo iets die een relatie heeft met een vrouw, waarvan de bedoelingen volgens mij niet helemaal zuiver zijn. Ik meen dat deze relatie ook in het vorige boek is ontstaan, dus dat maakt het lastig. Misschien zou ik eens op internet moeten kijken of ik daar misschien nog een soort samenvatting van het een en ander kan vinden.

Tijd voor maken pagina: 0.523 seconden