Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48921 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
De buddenbrooks, ik heb wel de serie op tv gezien maar het boek niet gelezen.

Momenteel ben ik bezig in De lessen van mevrouw Lohmark, een erg cynisch, pessimistisch boek tot nu toe maar ja ik ben pas op blz 41 dus wie weet verandert het nog.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48956 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: Momenteel lees ik.....
Irene, ik heb de opwindvogelkronieken ook gelezen, zo'n half jaar terug. Ik vond het heel bevreemdend, maar kon het naderhand toch steeds maar niet wegleggen. Is er een reden dat je er zo lang over doet? Bevalt het je niet zo?

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48965 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Momenteel lees ik.....
Elvira schreef:

Is er een reden dat je er zo lang over doet? Bevalt het je niet zo?

Het is een prachtig boek Elvira, Murakami schrijft schitterend en meeslepend. Alleen komt er veel - verplichte literatuur tussen, en zaten wij sociaal-emotioneel in een heel moeilijke periode, dan pak je af en toe een wat luchtiger boekwerkje. Vooralsnog lijkt het erop dat er nu eindelijk rust komt, dus dit boek zal nu wel gauw uitgelezen worden, dat moet ook wel want Kafka op het strand staat al te dringen...

groetjes, irene

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48985 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik begin nu in het spannende samenleesboek: De dood en de duivel van Frank Schätzing. Ik vond zijn boek De zwerm geweldig goed en ben dus heel benieuwd naar deze.

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48987 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ja dat heb ik meer gehoord, dat men "De zwerm" erg goed vond. Voor mij hoeft het allemaal niet zo spannend te zijn.

Ik ben weer in twee boeken tegelijk bezig. "Berichten uit Kolyma" van Varlam Sjalamov. Korte verhalen over de tijd dat de schrijver in een strafkamp in Siberië zat. Niet zo'n geschikt "nachtkastje-boek", maar het ligt er tòch en dat zal nog wel even zo blijven. Het heeft ongeveer 850 blz.

De groep vluchtelingen in het nieuwe boek van Tommy Wieringa "Dit zijn de namen" zijn er al niet veel beter aan toe. Sterker nog, in zowel het ene als het andere boek werd er gisteren een lijk beroofd van zijn kleding en schoenen. Vreemd toch dat boeken die je aan het lezen bent, of meteen na elkaar leest, vaak zo'n sterk verband hebben.

Het boek van Wieringa ga ik overigens wel een beetje sneller uit hebben. :mrgreen:

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48995 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Typisch hè Berdine, ik heb dat ook heel vaak, dat er een verband zit tussen twee opeenvolgende boeken, of zoals nu bij jou, tussen boeken die je tegelijk leest. Toch een onbewust iets? Hoewel, dat kan haast niet altijd het geval zijn. Soms is de overeenkomst alleen een stad waar het verhaal zich afspeelt, of een overeenkomst tussen soort personage. Dat kan je niet zien aan de buitenkant van een boek.

Ik heb het wel eens bij willen houden, omdat het echt in 98% van de boeken gebeurt. Niet gedaan.

Tijd voor maken pagina: 0.497 seconden