Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #49011 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Whow, wat een mooi boek, de nieuwe van Tommy Wieringa! Volgens mij op dit moment de beste schrijver van Nederland.

Ik ben nu begonnen in een stripboek van ongeveer 580 blz.: "Een deken van sneeuw" van Craig Thompson. Het is een aandoenlijk verhaal over een opgroeiende jongeman, die verliefd wordt en die dankzij zijn opvoeding voortdurend de adem van God in zijn nek voelt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
13 jaren 8 maanden geleden #49013 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel ben ik weer bezig in een thriller. Dit keer is het een boek van de Duitse schrijfster Nele Neuhaus en het is getiteld: Sneeuwwitje moet sterven. Ik heb er maar weer een kaartenboek bijgepakt, zodat ik de plaatsen waar het een en ander zich afspeelt, op kan zoeken. Ik heb geluk, het speelt zich af in de omgeving van Frankfurt en daarvan heb ik een dunner boek op schaal 1:100.000.

Het boek begint als een jongeman na 10 jaar wordt vrijgelaten uit de gevangenis, waar hij vast heeft gezeten wegens de moord op 2 meisjes. Hij heeft altijd beweerd dat hij niet weet wat er gebeurd is en dat hij dus ook niet weet of hij schuldig was. Het feit dat hij geen bekentenis heeft afgelegd wordt hem natuurlijk niet in dank afgenomen en daarom heeft hij dan ook de maximum jeugdstraf gehad. Nu keert hij terug naar het dorp waar hij bij z'n ouders gewoond heeft. Z'n ouders hebben veel te lijden gehad van de bevolking van het plaatsje. De vader had een restaurant, waar niemand meer wilde komen en het gevolg van het een en ander was dat de ouders gescheiden zijn. Inmiddels is de moeder door iemand van een viaduct gegooid, iets wat ze wonder boven wonder overleeft heeft. Voorts is er een skelet gevonden van een van de slachtoffers. Naar mate het boek vordert krijg ik meer en meer de indruk dat de jongen onschuldig is en dat hij vooral de schijn tegen zich heeft. De jongen is buitengewoon intelligent en had voor arts zullen gaan studeren. Er lopen allerlei figuren in het boek rond die iets te verbergen lijken te hebben en een aantal inwoners van het dorp wil wraak nemen op de jongen. Of dit uiteindelijk op moord uit zal draaien?

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #49019 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
En het is al uit: "Een deken van sneeuw". Een aandoenlijk verhaal, mede dankzij de tekeningen, die even veel vertellen als de tekst. Zoveel herkenbare situaties. De twijfels over zijn eerste liefde, over het strenge geloof, waarin hij opgroeit en dat hij later ook afzweert. Heerlijk boek, wel een beetje zwaar (letterlijk)! :mrgreen:

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49182 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees nu het recensieboek: Kroongetuige van Josten & Smits. Bevalt me tot nu toe goed.

• Renate
13 jaren 7 maanden geleden #49192 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees momenteel 2 boeken. In de eerste plaats ben ik bezig in de biografie van Bob den Uyl, van Nico Keuning. Ik was er al eerder in begonnen, maar wist niet meer waar ik gebleven was, zodat ik maar opnieuw ben begonnen. Het is niet altijd een vrolijk verhaal. Bob den Uyl werd geplaagd door allerlei fobieën en was misschien mede daarom een zware roker en drinker.

Daanaast lees ik Toby Litt - Ik ben de drummer van de band okay.

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49286 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees momenteel: Onder het ijs van Melanie McGrath.

Een debuutthriller die zich afspeelt in het ijskoude hoge noorden van Canada bij de Inuit. Naast een flinke portie misdaad krijgt de lezer een heleboel informatie mee over de gewoonten bij de eskimo's. Erg interessant en tot nu toe (ben nog niet zover) goed thrillergehalte.

Tijd voor maken pagina: 0.477 seconden