Momenteel ben ik weer bezig in een thriller. Dit keer is het een boek van de Duitse schrijfster Nele Neuhaus en het is getiteld: Sneeuwwitje moet sterven. Ik heb er maar weer een kaartenboek bijgepakt, zodat ik de plaatsen waar het een en ander zich afspeelt, op kan zoeken. Ik heb geluk, het speelt zich af in de omgeving van Frankfurt en daarvan heb ik een dunner boek op schaal 1:100.000.
Het boek begint als een jongeman na 10 jaar wordt vrijgelaten uit de gevangenis, waar hij vast heeft gezeten wegens de moord op 2 meisjes. Hij heeft altijd beweerd dat hij niet weet wat er gebeurd is en dat hij dus ook niet weet of hij schuldig was. Het feit dat hij geen bekentenis heeft afgelegd wordt hem natuurlijk niet in dank afgenomen en daarom heeft hij dan ook de maximum jeugdstraf gehad. Nu keert hij terug naar het dorp waar hij bij z'n ouders gewoond heeft. Z'n ouders hebben veel te lijden gehad van de bevolking van het plaatsje. De vader had een restaurant, waar niemand meer wilde komen en het gevolg van het een en ander was dat de ouders gescheiden zijn. Inmiddels is de moeder door iemand van een viaduct gegooid, iets wat ze wonder boven wonder overleeft heeft. Voorts is er een skelet gevonden van een van de slachtoffers. Naar mate het boek vordert krijg ik meer en meer de indruk dat de jongen onschuldig is en dat hij vooral de schijn tegen zich heeft. De jongen is buitengewoon intelligent en had voor arts zullen gaan studeren. Er lopen allerlei figuren in het boek rond die iets te verbergen lijken te hebben en een aantal inwoners van het dorp wil wraak nemen op de jongen. Of dit uiteindelijk op moord uit zal draaien?