Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48071 door AlexDeLarge
Beantwoord door AlexDeLarge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Net begonnen in New Selected Poems van Ezra Pound.

Gekocht in de befaamde Shakespeare & Company! :)

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48073 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
ik ga vanavond beginnen in de autobiografie van Neil Young, ben zeer benieuwd.

Dettie

die ook wel in Parijs zou willen zitten

• Renate
13 jaren 9 maanden geleden #48079 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

Dettie schreef : ik ga vanavond beginnen in de autobiografie van Neil Young, ben zeer benieuwd.

Dettie

die ook wel in Parijs zou willen zitten

Dat lijkt me ook wel een interessant boek.

Het boek van Barbara Ehrenreich heb ik inmiddels uit en ik weet in ieder geval heel zeker dat ik niet in de VS zou willen wonen.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48185 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Mooi boek "Mijn tweede huid". Staat net als zijn latere werk vol met mooie zinnen. Ik was in het begin bang dat het verhaal er bij in zou schieten, maar dat viel mee! :mrgreen: Daarna een hele oude gelezen: "Leven alleen is niet genoeg" (1954) van Jos Panhuijsen. Ik las het ooit voor mijn literatuurlijst op school. Mwah. Niet bijzonder.

Nu bezig in "Vader" van Karl Ove Knausgard. Erg wisselend. Hele stukken zijn boeiend en daar vlieg je doorheen, maar er staat ook een hoop prietpraat in. In feite is het een rechttoe rechtaan autobiografie, maar als bij wijze van spreken elke sigaret die opgestoken wordt vermeld wordt, dan wordt het tamelijk saai. Ik ben halverwege en ben begonnen diagonaal te lezen, want tja, er zal toch nog wel iets gebeuren wat de moeite waard is??? :shock: Waarom kreeg dit boek anders zoveel aandacht?

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48186 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

berdine schreef : In feite is het een rechttoe rechtaan autobiografie, maar als bij wijze van spreken elke sigaret die opgestoken wordt vermeld wordt, dan wordt het tamelijk saai. Ik ben halverwege en ben begonnen diagonaal te lezen, want tja, er zal toch nog wel iets gebeuren wat de moeite waard is??? :shock: Waarom kreeg dit boek anders zoveel aandacht?

Zo lees ik nu ook de autobiografie van Neil Young. Hij is gek op auto's, op zijn vrouw en kinderen, heeft allerlei gitaren gehad, Fender is een populaire gitaar maar tot nu toe, mwah... ik zit niet aan de pagina's gekluisterd. Het springt erg van de hak op de tak.

Dettie

• Renate
13 jaren 9 maanden geleden #48198 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Op dit moment ben ik weer bezig in een boek van Barbara Ehrenreich. Dit keer in het Engels, omdat er geen Nederlandse vertaling was, of in ieder geval niet in de bibliotheek stond.

De titel is: Smile or die en het gaat over de overdreven nadruk op positief denken, tot het punt waarop alles als een positieve ervaring gezien dient te worden, zelfs borstkanker. Het is een interessant boek, maar een nadeel is de hoeveelheid voetnoten. Deze voegen uiteindelijk weinig toe aan het verhaal, omdat het eigenlijk alleen maar bronvermeldingen zijn.

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden