Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #47919 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ja misschien was ze wel niet aardig. Maar het is altijd moeilijk te beoordelen als je er niet bij bent geweest. Kijk, wij weten dat Foekje een vrouw was, maar zij dachten indertijd misschien wel dat ze een verklede man was. Dat ze de boel bewust bedroog. Nu is de wereld veel kleiner. We weten wie wat en waar doet. Er zouden onmiddellijk tientallen mensen komen opdraven met foto's en filmpjes. Voor de meeste mensen bestond de wereld toen uit mannen en vrouwen. Vormen daar tussenin werden doodgezwegen. Dat was niet bespreekbaar. Verzachtende omstandigheden voor Fanny.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #47920 door berdine

Marjo schreef : Dit snap ik niet: bekritiseren ze nu de man, of Fanny zelf?

(ik had gehoord dat ze niets in te brengen had, maar daardoor hoef je nog geen afkeer van haar zelf te krijgen)

Ze bekritiseren beide, Marjo. Tegelijkertijd wordt wel gemeld dat de man van Fanny een dictator was. Fanny liet zich voor het karretje spannen. Aangezien het boek niet speciaal over Fanny gaat, zou je een biografie van haar moeten lezen om te weten (voor zover mogelijk) hoe de situatie was.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #47925 door dbeuker
Beantwoord door dbeuker in topic Re: Momenteel lees ik.....
Khalil Gibran...

Geweldig...ontroerend...wat een woordkeus..

<t>De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...</t>

• Renate
13 jaren 9 maanden geleden #47927 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

Marjo schreef : Dit snap ik niet: bekritiseren ze nu de man, of Fanny zelf?

(ik had gehoord dat ze niets in te brengen had, maar daardoor hoef je nog geen afkeer van haar zelf te krijgen)

Ik ben nog niet zo ver in het boek, maar de rol die de heer Blankers in het een en ander heeft gespeeld vind ik alles behalve fris. Hoeveel Fanny Blankers-Koen er zelf in te zeggen heeft gehad, weet ik niet. Maar topsporters kunnen nog wel eens slechte verliezers zijn.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #47959 door berdine
Pfff, "Over de bergen" van Gerrit Komrij is uit. Vrij afstandelijk verhaal met veel beschrijvingen en een karakterloze hoofdpersoon. Helemaal aan het eind wordt het een beetje spannend. Het boek heeft een open einde en hoe het afloopt kun je zelfs niet vermoeden. Nu bezig in "Mijn tweede huid" van Erwin Mortier. Dat werd eens tijd! :roll:

• Renate
13 jaren 9 maanden geleden #47962 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Het verwoeste leven van Foekje Dillema uit. Toch wel een tragisch verhaal

Nu bezig in: Barbara Ehrenreich - De achterkant van de Amerikaanse droom

Niet zo aangrijpend als het boek van Günther Wallraff over een vergelijkbaar onderwerp, maar wel interessant.

Tijd voor maken pagina: 0.535 seconden