Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47629 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
O ja, in de brute bruiloft ben ik ooit begonnen maar wat een akelig verhaal. Het arme kind. Ik heb het niet uitgelezen.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47630 door dbeuker
Beantwoord door dbeuker in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees op dit moment Tagore : Zwervende vogels...

Zwervende zomervolges komen aan

mijn venster om te zingen en

vliegen weg.

En gele herfstbladeren, die geen

liederen hebben, dwarrelen en vallen

daar neer met een zucht..

De indiase dichter-filosoof Rabindranath Tagore kreeg in 1913 de Nobelprijs voor Literatuur.

Uit de schijnbare eenvoud van zijn teksten straalt een wijsheid die nog altijd het hart en het hoofd

van de lezer verlicht..

<t>De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...</t>

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47632 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Queffelec vond ik mooi. Ik heb nog een boek staan van hem, maar daar kom ik dus niet aan toe..

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47677 door AlexDeLarge
Beantwoord door AlexDeLarge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel ben ik net begonnen aan Ik, De Ander van Imre Kertész.

Kertész, die in 2002 de Nobelprijs voor Literatuur won, is een Hongaarse filosoof en Holocaustoverlever.

In zijn werken probeert hij om de gruwelen van WO II, en meer specifiek het antisemitisme, te begrijpen.

Kertész' werken zijn altijd zéér autobiografisch getint, dit belooft een boeiende leeservaring te worden!

<t></t>

• Renate
13 jaren 9 maanden geleden #47728 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel ben ik bezig met Denise Mina - Het einde van de wespentijd

Dit is weer eens een thriller en ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben hoe het een en ander afloopt. Vanaf het begin van het boek weet je als lezer wie de daders zijn, maar ik vraag me nog steeds af hoe het een en ander in elkaar zit. Het boek begint met de moord op een vrouw door 2 schooljongens. Het lijkt er op dat de vrouw die het slachtoffer is, niet degene is die de jongens moeten hebben. Ze vragen haar namelijk naar haar kinderen en de vrouw zegt dat ze geen kinderen heeft. De vrouw meent een van de jongens te herkennen en noemt hem Lars. Later krijgt een van de jongens de mededeling dat z'n vader, een bankier die op een discutabele manier zaken heeft gedaan en in financiële problemen is geraakt, zelfmoord heeft gepleegd. De naam van deze bankier is Lars Anderson. Hoe het een en ander verder in elkaar zal blijken te zitten, weet ik nog niet, maar ik ben heel nieuwsgierig.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #47850 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben gisteren begonnen in Een zomer zonder slaap van Bram Dehouck (het spannende samenleesboek). Hij moet eigenlijk vrijdag terug naar de bieb, dus maar even doorlezen. Verlengen kan niet, omdat het een gereserveerd boek is.

Edit: ik dacht - toch even proberen te verlengen bij de bieb omdat ik morgen een deel van de dag moet werken en niet weet of ik hem op tijd uit krijg (hoewel het boek vlot wegleest) en ik kon hem toch verlengen! Dat geeft een beetje rust tijdens het lezen... :) (en scheelt wellicht boete voor te laat terugbrengen.....).

Tijd voor maken pagina: 0.698 seconden