Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47365 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
En gisteravond begonnen in het recensieboek Zonder Lisa van Svea Ersson. Deze lag al wat langer op de stapel; ik kwam er om een of andere reden niet toe hem eraf te pakken. Overdonderend, overrompelend begin waarin balans nog even gezocht moet worden, maar het boek boeit wel vanaf het begin. Afwachten of het overstelpende begin wordt voortgezet in een meer uitgebalanceerde thriller.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47378 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ben begonnen in De man zonder ziekte van Arnon Grunberg. Het begin viel heel erg tegen. De stijl van "De boer komt de stal binnen en melkt de koe", zoals elders op het forum werd besproken. Daarbij voortdurend storend gewissel van tegenwoordige naar verleden tijd, soms maar een enkele zin. Vertelt hij iets wat in het verleden gebeurde, maar zijn moeder heeft nog steeds bruin haar, dus die zin staat dan weer in de tegenwoordige tijd. Ik ging dus letten op inconsequenties en die zijn er dan ook. Verder een zin als "Ze had hem dodelijk aangekeken." Ik moest gemiddeld per pagina anderhalf keer zuchten. :shock:

Maar zo rond pagina 30 komt het verhaal opeens op gang en vergeet ik op de stijl te letten. Toch maar even doorlezen dus.....

• Renate
13 jaren 10 maanden geleden #47379 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Inmiddels Het Merlot Mysterie uit. Ik vond het wel een leuk boek, hoewel het misschien een beetje 'over the top' was. Het einde was heel mooi, hoewel de overgang tussen het humoristische deel en het slot dat ineens wat meer diepgang lijkt te hebben, misschien wat abrupt was. Mag ik Ilja Gort er overigens nog op wijzen dat je een handrem niet intrapt.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47382 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Goh, missers van twee toch beroemde schrijvers...die laten dus ook wel eens een steek vallen!

• Renate
13 jaren 10 maanden geleden #47383 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

Marjo schreef : Goh, missers van twee toch beroemde schrijvers...die laten dus ook wel eens een steek vallen!

Ach ja, ik doe graag dingen met mieren. :D

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47384 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

Renate schreef : Goh, missers van twee toch beroemde schrijvers...die laten dus ook wel eens een steek vallen!

Ach ja, ik doe graag dingen met mieren. :D

:lol: ik zit hardop te lachen hier, dat zeg je heel netjes Renate!

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.470 seconden