Dit keer helemaal geen literatuur op m'n lijstje. Uit de bibliotheek heb ik de volgende boeken gehaald:
Lindell, Unni Suikerdood
Ik ben nu met dit boek bezig en het is wel spannend. Er loopt een tamelijk onaangenaam figuur in rond die zich kennelijk naast z'n werk als hoge ambtenaar bezig houd met drugssmokkel en het witwassen van geld. Hij heeft inmiddels min of meer per ongeluk z'n vrouw vermoord en dumpt het lichaam. Vermoedelijk heeft hij ook z'n dochter vermoord en het is niet duidelijk of hij achter de dood van een politieman zit. Het is niet onwaarschijnlijk, gezien het feit dat z'n dochter de politieman benaderd heeft, omdat ze een verklaring wil afleggen over de dood van haar broertje 16 jaa geleden.
Beyens, Danny Het spoor van de jakhals
Hier heb ik al eens eerder iets van gelezen, maar dat is al een aardig tijdje geleden.
Orford, Margie Een roos van bloed
Haar eerste boek heb ik kort geleden gelezen en dat vond ik wel goed. Het speelt zich af in Zuid Afrika, hetgeen weer iets anders is, gezien m'n dieet van hoofdzakelijk Scandinavische thrillers.
Gort, Ilja Het Merlot mysterie
Tja, ik ben benieuwd wat dit is.
Adams, Douglas Tot ziens en bedankt voor de vis
Het vierde deel van het Transgalactisch liftershandboek. Absurde science fiction. Geen genre dat ik veel lees en eerlijk gezegd vond ik het eerste deel van de serie nog steeds het aardigste.
Sebastian Fitzek zal ik op m'n lijsjte zetten.