Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46698 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik aarzel tussen "Engelen vallen langzaam" en "Vissen redden". De eerste is nogal dik en het is een brei van woorden... Ook niet al te gemakkelijk, denk ik. Misschien toch maar eerst iets dunners....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46725 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik had even vakantie gehouden van het lezen van recensieboeken, maar het stapelt zich nu aardig op :D . Vandaag de eerste van de stapel gepakt: Tot op het bot van Griselda Molemans. Bevalt me tot nu toe (op 1/5 van het boek) erg goed.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46739 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....
Goethe, Farbenlehre (Kleurenleer)

<t>Lezer100</t>

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46779 door mira
Beantwoord door mira in topic Re: Momenteel lees ik.....
Lezer 100 schreef:

Robert Jordan, Het rad des tijds 10 (Viersprong van de schemer)

Is dit recent? 'k Heb een heleboel van die reeks gelezen, maar weet niet meer of die titel er al bij was :)

mira

• Renate
13 jaren 11 maanden geleden #46798 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nu ben ik bezig in de tweede thriller van Lars Kepler, Contract. Weer een zeer spannend boek, maar wederom een pil van ruim 500 pagina's. Goede thrillers lijken steeds dikker te worden.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46904 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik had toch gekozen voor "Engelen vallen langzaam" van Karl Ove Knausgard. Vreemd boek.

Het lijkt deels non-fictie over de onderzoekingen van de 16e eeuwse geleerde Bellori naar de aard en de verschijningsvorm van engelen. Theorieën waar je best over na moet denken. Daarnaast bevat het boek de verhalen van Kaïn en Abel en van Noach, dat de auteur heeft ingevuld en herschreven als een min of meer eigentijds verhaal. Dat leest als een trein. Vervolgens vertelt hij verder over Bellori, die opgevoerd wordt als hebbende geleefd, maar die die fictief is, en zijn onderzoek naar het bewijs van het bestaan van engelen. Tot slot volgt er nog een deel over een hedendaagse jongeman, in de ik-vorm (maar het gaat niet over de auteur) die een zware psychische last met zich meedraagt en op een vrijwel onbewoond eilandje ten onder dreigt te gaan.

Ik kon die laatste man niet goed in verband brengen met alles daarvoor.

Het is een moeilijk boek en niet in een hokje te plaatsen. De bijbelverhalen beslaan het grootste deel van het boek en zijn heel boeiend. Over het non-fictie gedeelte moet je flink nadenken en het laatste stuk hangt er voor mijn gevoel een beetje bij.

Nu bezig in "Vissen redden" van Annelies Verbeke en dan alweer een engel...Janne IJmker "Afscheid van een engel". :shock:

Tijd voor maken pagina: 0.391 seconden