Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

• Renate
13 jaren 11 maanden geleden #46582 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel bezig in:

Scholl, Inge Die Weiße Rose

Interessant boek over deze verzetsgroep. Het stond weliswaar bij de Duitse romans, maar het is toch echt een geschiedenisboek. Het is geschreven door een zus en bevat behalve het verhaal van deze verzetsgroep, de teksten van hun brochures, processtukken, verhalen van een aantal mensen uit hun omgeving en wat reacties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46590 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
En ik ben begonnen in Midzomernacht van Chris Adrian. Ik ben nog niet ver genoeg om er iets over zeggen.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46591 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees ' Parnassia" Van Josha Zwaan,

en "een mooie dag om te sterven" komt op mijn lijstje. Dank je wel voor de tip joanazinha. Het is vakantietijd, dan lees ik zo af en toe gaarne een goed geschreven thriller.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46592 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

WilV schreef : Ik lees ' Parnassia" Van Josha Zwaan,

Wat grappig, gisteren maakte Mr. Dettie in de duinen een foto van de Parnassia. Die bloem had ik nog nooit gezien. Prachtig!

Dettie

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46593 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Momenteel lees ik.....
Wat leuk.Tot nu toe is het in het boek een strandpaviljoen, uit mijn hoofd ( boek ligt beneden) in Noord Holland.

Verhaal gaat over een Joodse vrouw die in de oorlog als meisje onderdook bij Christenen, die haar een nieuwe naam en identiteit gaven,

na de oorlog duikt haar echte familie op, maar weigert ze haar nieuwe identiteit op te geven, voor zover je daar als kind een echte keuze in kunt maken.

Nu, als volwassnene haalt haar verleden haar toch weer in.

Net begonnen, maar tot nu toe mooi

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46594 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

WilV schreef : Wat leuk.Tot nu toe is het in het boek een strandpaviljoen, uit mijn hoofd ( boek ligt beneden) in Noord Holland.

Ja het strandpaviljoen Parnassia is aan het Overveense/Bloemendaalse strand. Je had er lang geleden een NS actie van. Je kon dan met de trein naar Overveen/Bloemendaal inclusief koffie met een gebakje bij Parnassia en een wandelroute. Ik mocht wel eens mee met een vriendinnetje en dat was feest natuurlijk. Parnassia bestaat nog steeds.

dettie

Tijd voor maken pagina: 0.472 seconden