Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

• Renate
14 jaren 1 maand geleden #45632 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

Joanazinha schreef : Ik ben net begonnen in 7 dagen 7 nachten van Jonathan Trotter.

Oh, die vond ik prachtig! Veel leesplezier!

Ik had al eerder z'n andere boeken gelezen en die vond ik al heel leuk en dit boek bevalt me ook al vanaf het begin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45642 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel lees ik "De machine van Gob" van Chris Adrian. Dit debuut leek in eerste instantie simpeler van opzet dan zijn opvolger "Het kinderziekenhuis", maar het tweede hoofdstuk brengt je al in verwarring. Dat gaat over Walt Whitman en daarmee wordt inderdaad de dichter bedoeld, maar ik geloof dat alles wat hij beleeft fictie is. Verder doet Victoria Woodhull mee, een mij onbekende, maar beroemde 19e eeuwse feministe. Voorlopig is zij alleen nog maar de (fictieve) moeder van Tomo en Gob. De eerste engelen hebben hun opwachting ook al gemaakt. Dat wordt weer mijn hoofd erbij houden..... :mrgreen:

Overigens stammen Tomo en Gob uit de "beruchte" familie Claflin en dat is de achternaam van hoofdpersoon Jemma uit "Het kinderziekenhuis". Op de achterflap lees ik over Pickie, nòg een bekende naam uit "Het Kinderziekenhuis". Ben benieuwd of boek nr 3. "Midzomernacht" ook met deze twee in verband staat.

Lees meer
14 jaren 4 weken geleden #45844 door berdine
"Daarginds" van Audur Jónsdóttir. Sunna, medewerkster van een uitgeverij, wordt gelijktijdig geconfronteerd met meerdere problemen. Haar vriend zit vast vanwege slecht weer in het westen van IJsland, zijn 10-jarige zoon wordt onverwacht bij haar gedumpt en Arndís, een vriendin met ze wie al 10 jaar geen contact heeft gehad, is spoorloos verdwenen. Dan verschijnen er ook nog 3 mannen op het toneel die haar achtervolgen. Herinneringen aan haar studietijd in Spanje met Arndís overspoelen haar en ze wil haar opsporen.

Het is een erg onevenwichtig verhaal, met onbeantwoorde vragen en losse eindjes. De drie "terroristen" zijn ronduit lachwekkend. Audur Jónsdóttir schrijft wel vlot en maakt af en toe ook erg mooie zinnen. Ze is dan ook de kleindochter van Halldór Laxness. Maar een geloofwaardig verhaal schrijven is haar met dit boek niet gelukt.

Geïnspireerd door het weer, ga ik nu maar eens aan "Sneeuw" van Orhan Pamuk beginnen......... :P

Lees meer
14 jaren 4 weken geleden #45849 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Grapjas...

Lees meer
14 jaren 4 weken geleden #45851 door berdine
Zojuist op de bieb gereserveerd: "Hoeveel regen" van Jon Bauer. Zo beter? :lol: :lol: :lol:

• Renate
14 jaren 4 weken geleden #45853 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel weer begonnen in een thriller van Elisabeth George. Ik moest wat dingen op m'n laptop doen, die de nodige tijd kostten (althans voor de laptop, ik had niets te doen), dus begon ik maar in dit boek. Haar boeken lijken steeds dikker te worden. Ik krijg bijna het gevoel dat ik met een verhaal van Charles Dickens bezig ben. Alles wordt nogal uitgebreid beschreven.

Straks nog een boek van Paul Austen en dan weer naar de bibliotheek.

Tijd voor maken pagina: 0.565 seconden