Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
14 jaren 4 weken geleden #45862 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ken je ook dat boek van die Amerikaanse die correspondeert met een man uit een Engelse boekwinkel?

84 Charing Cross Road, is echt heel leuk, helaas wel in het Engels.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 weken geleden #45866 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Tante Julia en meneer de schrijver

Mario Vargas Llosa

Is ook een heel leuk boek

Dettie

• Renate
14 jaren 4 weken geleden #45868 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

WilV schreef : Dank jer wel Renate, staat genoteerd.

Is het een serie?

Groetjes Willeke

Nee, het is geen serie, maar het zijn losse boeken, die over het algemeen op een luchtige manier wat problematische gezinssituaties beschrijven.

"Het boek van Joe" gaat over een schrijver die een autobiografisch boek heeft geschreven, dat hem niet bepaald populair heeft gemaakt in de omgeving waar hij is opgegroeid. Hij wordt echter door omstandigheden gedwongen om daar toch terug te komen en dat zorgt voor de nodige verwikkelingen. Helaas kan ik me er verder weinig van herinneren.

"Leven na Hailey" gaat over iemand wiens vrouw overleden is en die schrijft over het leven na haar dood. Z'n leven ligt min of meer in puin en hij heeft een problematische relatie met z'n stiefzoon.

"7 dagen 7 nachten" gaat over een man wiens vader is overleden. Tot overmaat van ramp heeft de man niet lang daarvoor z'n vrouw met z'n baas in bed betrapt, toen hij haar op haar verjaardag wilde verrassen. Maar er staat een uitgebreidde bespreking op deze site, dus...

Lees meer
14 jaren 4 weken geleden #45876 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Momenteel lees ik.....
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord, ik zag een van deze titels in een pocket van vijf euro, dat lijkt me wel wat.

Lees meer
14 jaren 4 weken geleden #45877 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Momenteel lees ik.....
De titel van Dettie staat ook genoteerd. Dank beiden!!

Lees meer
14 jaren 1 week geleden #46229 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
"Hoeveel regen" van Jon Bauer is uit. Jee, wat een heftig boek! Een jonge man keert naar huis om zijn stervende moeder te verzorgen. Hij zit vol opgekropte woede omdat hij nog steeds vindt dat zij vroeger meer van de pleegkinderen hield dan van hem. Door zijn jaloezie werd zijn gedrag destijds steeds extremer en leidde tot een dramatische gebeurtenis. Nu heeft hij macht over zijn moeder. Zal hij wraak nemen of toch medelijden met haar hebben?

In afwisselende hoofdstukken wordt het verhaal verteld door de 8-jarige en de volwassen man, elk met zijn eigen stijl. Stukje bij beetje wordt het verleden onthuld, met steeds schokkender details. Het onvoorspelbare gedrag van de man, de op uitbarsten staande agressie maken het boek spannend. Daarnaast worden ook het verdriet en de eenzaamheid van kind en man invoelbaar gemaakt. Zeer indrukwekkend debuut!

Ik ga nu beginnen in "Open city" van Teju Cole

Tijd voor maken pagina: 0.439 seconden