Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45411 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel bezig in "Die ogen en de dood" van van Rexhep Qosja, een Albanees uit Kosovo. Het is een verzameling sprookjes en parabels, "dertien verhalen die samen een roman kunnen vormen". Het speelt zich af ten tijde van het communisme na de Tweede Wereldoorlog en de Albanese minderheid in Kosovo wordt onderdrukt door de Serviërs. Alle personen en gebeurtenissen moet je dus "vertalen" naar de toenmalige werkelijkheid. Voorlopig interessant en boeiend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
14 jaren 1 maand geleden #45437 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Inmiddels het boek van David Pefko uit. Het eindigt triest, maar misschien is het ook wel beter zo. Eigenlijk is een slechte afloop onvermijdelijk, hoewel je het misschien liever anders zou hebben.

Voorts gelezen:

Pim Hofdorp - Dwalend door Delft

Dit is een topografische politieroman. De man heeft vooral boeken over Den Haag geschreven, met een paar uitstapjes naar andere plaatsen. Het is allemaal wel oubollig, maar ja.

Nu ben ik bezig in:

Arto Paasilinna - De zomer van de vrolijke stieren

Een van m'n favoriete schrijvers. Z'n boeken gaan altijd over wat vreemde figuren en hebben altijd wat tragisch, hoewel er ook een vrolijke ondertoon is. Ook in dit boek is dit weer het geval. De hoofdpersoon is een gepensioneerde landmeter, die ineens behoorlijk de weg kwijt is. Hij maakt een toch met een taxichauffeur, door Finland en gaat bij wat oude kameraden op bezoek.

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45446 door berdine
Ja, Arto Paasilinna schrijft leuk. Ik heb o.a. De huilende molenaar van hem gelezen. Je moet wel even opletten welke Paasilinna je kiest, want er zijn er 4! 4 Broers! Ik weet niet of ze allemaal vertaald zijn. Mauri schrijft in elk geval ook goed.

• Renate
14 jaren 1 maand geleden #45450 door Renate
Van de andere Paasilinna's heb ik nog nooit wat gelezen. Ik wist niet eens dat er meer waren. Ik ben ooit begonnen met Haas, omdat ik de titel grappig vond en sindsdien heb ik alles gelezen dat ik van hem in de bibliotheek kon vinden. Er schijnt weer een boek van hem vertaald te zijn.

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45500 door berdine
Die ogen en de dood van Rexhep Qosja is uit. Indrukwekkende roman over de onderdrukking van de Albanezen in Kosovo (overigens bepaald geen minderheid in Kosovo!). Kafkaiaans noemde de recensent van Trouw het destijds. Het boek is van 1974. Je mag hopen dat het er nu onder bestuur van de VN beter aan toe gaat.

Nu begonnen in De gebroeders Sisters van Patrick Dewitt. Een stel huurmoordenaars halverwege de 19e eeuw, broers, stuiten op hun zoektocht naar het beoogde slachtoffer op allerlei problemen, waarbij één broer steeds meer begint te twijfelen aan datgene waar ze mee bezig zijn.

• Renate
14 jaren 1 maand geleden #45503 door Renate
Momenteel ben ik bezig met De Vismoorden. Dit boek speelt zich af in Japan en het is een thriller. Het geeft een aardig inkijkje in de Japanse samenleving en de houding tegenover buitenlanders. Ik heb het al eerder gelezen, maar vooruit.

Tijd voor maken pagina: 0.445 seconden