Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59809 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Na een lekker detective-tussendoortje van Willy Corsari, ben ik nu net begonnen in "Het boek van de kinderen" van A.S. Byatt. Ben ik nog wel even zoet mee....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59810 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ja dat is een dikke pil zag ik berdine

Ik ben bezig in een debuutroman Het IQ van Victoria van Jeroen Bertrams

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59818 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....

Dettie schreef : Kijk Inge, een interview met de schrijver van Ik ben Pelgrim

www.awbruna.nl/web/A.W.-Bruna/Nieuws/Art...-aan-Terry-Hayes.htm

Dettie

Hm weer een trilogie... en het eerste deel is al zo dik...

Nu ja ik ben al beginnen lezen in "de Pelgrim" en heb net deel 1 verlaten. Momenteel heb ik iets van "veel informatie op een korte tijd" We zien wel hoe het vordert.

12 jaren 3 weken geleden #59826 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Hoera, ik ben weer binnen.

Ik heb net 2 Duitse boeken uit, namelijk:

Lars Lindigkeit - Der Glücksdiabetiker

Grappig verhaal over jonge man die ruzie heeft gehad met z'n vriendin en een zeer boze brief heeft gestuurd, waar hij later vreselijk veel spijt van heeft. Hij probeert uit alle macht de brief nog te onderscheppen, maar dat lukt niet. Uiteindelijk besluit hij een lied voor haar te schrijven, dat hij samen met een drummende vriend uitvoert op een talentenjacht, die ze winnen. Vervolgens ontfermt een producent zich over de twee en het lied en hij maakt er iets van, waar de heren nauwelijks nog iets van hun song kunnen herkennen, maar dat wel een enorm succes wordt. Het verhaal is erg over de top en valt misschien een beetje in de 'lach of ik schiet' categorie.

Helga Beyersdörfer - Moornächte

Een thriller, die me wel wat beter beviel dan het vorige boek. Geen bloederige lijken en depressieve inspecteurs, maar een spannend boek, dat zich afspeelt in het plaatsje Worpsweede, een Duits kunstenaarsdorpje in de omgeving van Bremen. Een man treft op het graf van een oude vriend rozen aan, terwijl die vriend zeer allergisch was voor deze bloemen. Daarnaast vind hij een foto en een brief. Wat volgt is een verhaal over wraak voor de dood van een vrouw die zich zeer identificeerde met de kunstenares Paula Modersohn-Becker. Natuurlijk maakte dit verhaal me ook nieuwsgierig naar deze kunstenares, die op 20 november 1907 op 31-jarige leeftijd overleed, een aantal dagen na een zware bevalling van haar dochter Mathilde. Haar laatste woorden waren: "wat jammer".

12 jaren 1 week geleden #60041 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Inmiddels weer een boek uit en een boek bijna uit.

Het boek dat ik uit heb is:

Het plan voor volledige werkgelegenheid van Magnus Mills.

Ik weet niet meer hoe dit boek op m'n lijstje kwam, maar het kan zijn dat ik er hier iets over heb gelezen. Het was wel een grappig boek.

Nu ben ik bezig in De oude koning en zijn rijk van Arno Geiger.

Volgens mij heb ik ook over dit boek iets op dit forum gelezen. Er staat geen bespreking op de website, dus ik weet het niet zeker.

Het is wel een mooi boek, hoewel ik het later ook wel deprimerend vind. Ik hoop niet dat m'n vader ooit dement wordt, want ik geloof niet dat ik daar mee om zou kunnen gaan. Ik verlies nu al m'n geduld als m'n vader dingen vergeet, of dingen niet doet, zoals ik vind dat m'n moeder het gewild zou hebben.

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #60043 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
berdine heeft Het plan voor volledige werkgelegenheid van Magnus Mills. gelezen, zij plaatst altijd korte impressies op het forum, zie:

leestafel.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?t=9938

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.480 seconden