Hoera, ik ben weer binnen.
Ik heb net 2 Duitse boeken uit, namelijk:
Lars Lindigkeit - Der Glücksdiabetiker
Grappig verhaal over jonge man die ruzie heeft gehad met z'n vriendin en een zeer boze brief heeft gestuurd, waar hij later vreselijk veel spijt van heeft. Hij probeert uit alle macht de brief nog te onderscheppen, maar dat lukt niet. Uiteindelijk besluit hij een lied voor haar te schrijven, dat hij samen met een drummende vriend uitvoert op een talentenjacht, die ze winnen. Vervolgens ontfermt een producent zich over de twee en het lied en hij maakt er iets van, waar de heren nauwelijks nog iets van hun song kunnen herkennen, maar dat wel een enorm succes wordt. Het verhaal is erg over de top en valt misschien een beetje in de 'lach of ik schiet' categorie.
Helga Beyersdörfer - Moornächte
Een thriller, die me wel wat beter beviel dan het vorige boek. Geen bloederige lijken en depressieve inspecteurs, maar een spannend boek, dat zich afspeelt in het plaatsje Worpsweede, een Duits kunstenaarsdorpje in de omgeving van Bremen. Een man treft op het graf van een oude vriend rozen aan, terwijl die vriend zeer allergisch was voor deze bloemen. Daarnaast vind hij een foto en een brief. Wat volgt is een verhaal over wraak voor de dood van een vrouw die zich zeer identificeerde met de kunstenares Paula Modersohn-Becker. Natuurlijk maakte dit verhaal me ook nieuwsgierig naar deze kunstenares, die op 20 november 1907 op 31-jarige leeftijd overleed, een aantal dagen na een zware bevalling van haar dochter Mathilde. Haar laatste woorden waren: "wat jammer".