Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59097 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nee veel meer herinner ik me niet.. of althans dat denk ik... Ik heb ook nog iets in mijn achterhoofd van een meisje die ergens op een zolderkamertje woonde maar dat kan best uit een ander boek komen. De hoofdlijn was volgens mij gestolen schilderijen en een Joodse vereniging die probeerde die schilderijen terug te krijgen. Nou ja ik vind het nog wel eens terug.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59101 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Is dit het Inge?

Gauke Andriesse - De verdwenen schilderijen

Beschrijving/flaptekst:

In 1941 worden de in Nederland wonende joodse bankier Otto Lisetsky en zijn vrouw Lili door de nazi's afgevoerd en omgebracht. Hun beroemde schilderijencollectie wordt als 'Feindvermögen' geconfisqueerd en verdwijnt naar Duitsland. In 1947 overlijdt Han van Meegeren, de man die vlak na de oorlog werd ontmaskerd als de meestervervalser die voor vele miljoenen perfect nagemaakte Vermeers had verkocht aan hooggeplaatste nazi's. Meer dan vijftig jaar later overlijdt een gerespecteerde kunstkenner en vriend van privédetective Jager Havix. In zijn nalatenschap bevindt zich een onbekend gebleven vervalsing van Van Meegeren. Niet veel later wordt Havix benaderd door de erfgenamen van de Lisetsky's. Stap voor stap dringt Havix binnen in een kunstwereld waar nog steeds blijkt te worden gehandeld in roofkunst. Hij ontdekt dat een gerenommeerde Nederlandse kunsthandel de onderhandse verkoop van de Lisetsky-collectie voorbereidt. Dan wordt een rijke verzamelaar vermoord en pleegt een succesvolle beurshandelaar zelfmoord. Terwijl Havix met steeds grotere haast naar de anonieme verkoper van de Lisetsky-collectie zoekt, ontdekt hij schokkende feiten over de herkomst van de opgedoken vervalsing van Van Meegeren.

Dettie

• Renate
12 jaren 1 maand geleden #59107 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Inmiddels ben ik bezig in Wolfskwint van Bibi Dumon Tak. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe een zeer indrukwekkend verhaal vind.

Het leverde nog een merkwaardige discussie tussen m'n vader en mij op, over het feit dat de hoofdfiguur samen met haar partner een clavichord bouwt, waarover ik opmerkte dat dit een leukere hobby was dan postzegels verzamelen. Wat moet een mens eigenlijk met een postzegelverzameling? Op een clavichord kun je tenminste nog spelen, of je kunt er op leren spelen.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59110 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Er hoeft helemaal geen praktisch nut te zijn voor een hobby toch?

Als iemand er van geniet om met postzegels bezig te zijn, wat is er dan mis mee?

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59111 door Inge

Dettie schreef : Is dit het Inge?

Gauke Andriesse - De verdwenen schilderijen

Beschrijving/flaptekst:

In 1941 worden de in Nederland wonende joodse bankier Otto Lisetsky en zijn vrouw Lili door de nazi's afgevoerd en omgebracht. Hun beroemde schilderijencollectie wordt als 'Feindvermögen' geconfisqueerd en verdwijnt naar Duitsland. In 1947 overlijdt Han van Meegeren, de man die vlak na de oorlog werd ontmaskerd als de meestervervalser die voor vele miljoenen perfect nagemaakte Vermeers had verkocht aan hooggeplaatste nazi's. Meer dan vijftig jaar later overlijdt een gerespecteerde kunstkenner en vriend van privédetective Jager Havix. In zijn nalatenschap bevindt zich een onbekend gebleven vervalsing van Van Meegeren. Niet veel later wordt Havix benaderd door de erfgenamen van de Lisetsky's. Stap voor stap dringt Havix binnen in een kunstwereld waar nog steeds blijkt te worden gehandeld in roofkunst. Hij ontdekt dat een gerenommeerde Nederlandse kunsthandel de onderhandse verkoop van de Lisetsky-collectie voorbereidt. Dan wordt een rijke verzamelaar vermoord en pleegt een succesvolle beurshandelaar zelfmoord. Terwijl Havix met steeds grotere haast naar de anonieme verkoper van de Lisetsky-collectie zoekt, ontdekt hij schokkende feiten over de herkomst van de opgedoken vervalsing van Van Meegeren.

Dettie

Dat is het inderdaad! bedankt Dettie.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59112 door Inge
Ik wil me de stok niet in het hoenderhok gooien... Maar wat is het praktische nut van romans lezen dan? Is dat dan nuttiger dan postzegels verzamelen?

"Onder een hobby wordt in het algemeen een ontspannende activiteit verstaan die men in zijn vrije tijd uitoefent en die men graag doet."

Tijd voor maken pagina: 0.634 seconden