- Ontvangen bedankjes 0
Je leert er iets van, het is ontspannend en zo kan ik misschien nog wel meer verzinnen. Maar ik zie de lol van postzegels verzamelen niet echt, hoewel ik ze vroeger zelf verzameld heb. Ik vind er ook weinig ontspannends aan. Dan lijkt mij de bouw van een muziekinstrument veel ontspannender. En je ziet resultaat van je inspanningen.Inge schreef : Ik wil me de stok niet in het hoenderhok gooien... Maar wat is het praktische nut van romans lezen dan? Is dat dan nuttiger dan postzegels verzamelen?
"Onder een hobby wordt in het algemeen een ontspannende activiteit verstaan die men in zijn vrije tijd uitoefent en die men graag doet."
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Tja ieder z'n meug, maar ik zie er weinig genot in. Naar de postzegelwinkel gaan en kijken of men nog dingen heeft waarmee je je verzameling weer wat completer kunt maken. Maar goed, het is in ieder geval beter dan vissen, tenzij je de vissen die je vangt ook op eet. Anders is het gewoon een vorm van dierenmishandeling.Marjo schreef : Er hoeft helemaal geen praktisch nut te zijn voor een hobby toch?
Als iemand er van geniet om met postzegels bezig te zijn, wat is er dan mis mee?
Renate schreef : Inmiddels ben ik bezig in Wolfskwint van Bibi Dumon Tak. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe een zeer indrukwekkend verhaal vind.
Het leverde nog een merkwaardige discussie tussen m'n vader en mij op, over het feit dat de hoofdfiguur samen met haar partner een clavichord bouwt, waarover ik opmerkte dat dit een leukere hobby was dan postzegels verzamelen. Wat moet een mens eigenlijk met een postzegelverzameling? Op een clavichord kun je tenminste nog spelen, of je kunt er op leren spelen.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen