Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

• Renate
12 jaren 1 maand geleden #59113 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

Inge schreef : Ik wil me de stok niet in het hoenderhok gooien... Maar wat is het praktische nut van romans lezen dan? Is dat dan nuttiger dan postzegels verzamelen?

"Onder een hobby wordt in het algemeen een ontspannende activiteit verstaan die men in zijn vrije tijd uitoefent en die men graag doet."

Je leert er iets van, het is ontspannend en zo kan ik misschien nog wel meer verzinnen. Maar ik zie de lol van postzegels verzamelen niet echt, hoewel ik ze vroeger zelf verzameld heb. Ik vind er ook weinig ontspannends aan. Dan lijkt mij de bouw van een muziekinstrument veel ontspannender. En je ziet resultaat van je inspanningen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
12 jaren 1 maand geleden #59114 door Renate

Marjo schreef : Er hoeft helemaal geen praktisch nut te zijn voor een hobby toch?

Als iemand er van geniet om met postzegels bezig te zijn, wat is er dan mis mee?

Tja ieder z'n meug, maar ik zie er weinig genot in. Naar de postzegelwinkel gaan en kijken of men nog dingen heeft waarmee je je verzameling weer wat completer kunt maken. Maar goed, het is in ieder geval beter dan vissen, tenzij je de vissen die je vangt ook op eet. Anders is het gewoon een vorm van dierenmishandeling.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59121 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

Renate schreef : Inmiddels ben ik bezig in Wolfskwint van Bibi Dumon Tak. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe een zeer indrukwekkend verhaal vind.

Het leverde nog een merkwaardige discussie tussen m'n vader en mij op, over het feit dat de hoofdfiguur samen met haar partner een clavichord bouwt, waarover ik opmerkte dat dit een leukere hobby was dan postzegels verzamelen. Wat moet een mens eigenlijk met een postzegelverzameling? Op een clavichord kun je tenminste nog spelen, of je kunt er op leren spelen.

Postzegels verzamelen kan heel erg boeiend zijn. Ik ken mensen die bepaalde bloemenseries verzamelen of dierenseries of vlaggenseries en zo enorm veel leren over die onderwerpen. Je hebt postzegels uit een bepaalde periode waardoor je weer een stuk geschiedenis meekrijgt enz. Je zit niet domweg zegeltjes te verzamelen maar ontdekt door die postzegels vaak een heel achterliggende wereld.

Dettie

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59125 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Precies, als je iets leuk vindt, dan duik je er in, en dan zijn zelfs jampotdekseltjes nog interessant..

• Renate
12 jaren 1 maand geleden #59127 door Renate
Tja, ik heb zelf ook postzegels verzameld, maar zie er toch niet echt het nut, of de lot van in. Ik verzamel pinguïns (daar kan ik nog naar kijken en ze fleuren m'n huis op) en CD's, daar kan ik in ieder geval naar luisteren.

Maar eerlijk gezegd vind ik Wolfskwint een te goed boek om me af te laten leiden door een discussie over postzegels verzamelen.

• Renate
12 jaren 1 maand geleden #59185 door Renate
Inmiddels heb ik Wolfskwint uit en ik vond het een zeer indrukwekkend boek. Een ontroerend verhaal over hoe er met psychiatrisch patiënten werd omgegaan. De vader speelt in het hele verhaal niet zo'n prettige rol en wordt naar het einde toe steeds onsympathieker. Ergens heeft hij sadistische trekjes, als je leest hoe hij met z'n hond omging. Het dier wordt misschien niet mishandeld en misschien houdt de vader wel van het beest, gezien het feit dat hij in tranen is als de hond overlijdt, maar je krijgt de indruk dat het meer rouw is om het missen van een soort slaafje.

Tijd voor maken pagina: 0.531 seconden