Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59492 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees nu "Oceans of time" van Merete Morken Andersen. Het boek is ook in het Nederlands vertaald, maar dit boek heb ik vorig jaar gratis uit de grabbelbak van Uitgeverij De Geus meegenomen. Het is goed te doen in het Engels. Het gaat over rouwverwerking. Een gescheiden echtpaar reflecteert op de dood van hun dochter, ieder voor zich en op geheel eigen wijze.

Na een emotieloos boek, nu een boek dat zwaar van emoties is, maar heel indringend en invoelbaar beschreven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59580 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben nog altijd bezig in De kant van Guermantes van Proust.

Ik heb de huisvriend gelezen en beloof heel binnenkort te reageren maar het zijn hier een paar superhectische weken geweest (collega op vakantie, lange werkdagen, een aantal uitstappen en tot slot een deadline te halen want op 18/06 moet het boek van Proust weer in de bib zijn en ik moet nog een 150 blz lezen)

Ik heb dus nog een paar dagen nodig maar dan ben ik er weer helemaal.

Lees meer
12 jaren 4 weken geleden #59595 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....

Inge schreef : Ik ben nog altijd bezig in De kant van Guermantes van Proust.

Ik heb de huisvriend gelezen en beloof heel binnenkort te reageren maar het zijn hier een paar superhectische weken geweest (collega op vakantie, lange werkdagen, een aantal uitstappen en tot slot een deadline te halen want op 18/06 moet het boek van Proust weer in de bib zijn en ik moet nog een 150 blz lezen)

Ik heb dus nog een paar dagen nodig maar dan ben ik er weer helemaal.

Vier dagen is wel weinig voor 150 blzn. Proust. Ik zou het boek verlengen, of een boete riskeren.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
12 jaren 4 weken geleden #59598 door Inge
Het boek kan niet meer verlengd worden, is geleend via de bib in een andere bib en ik heb het al 1 keer verlengd. En de boete loopt te hoog op. We mogen 4 weken lenen, kunnen 1 keer verlengen en vanaf dan bedraagt de boete 0.50cent per dag als ik het goed voor heb (heb het nog nooit voor gehad).

Deze week heb ik een aantal dagen 50 blz op een avond gelezen. Is heel vermoeiend maar dat is misschien de reden dat ik goed slaap :D

Morgen heb ik zowat de hele dag dus ik kom er wel. Normaal doe ik 6-7 weken over een boek (van Proust dan) maar zoals gezegd... een paar weken maar heel weinig gelezen door hectische dagen.

Lees meer
12 jaren 4 weken geleden #59619 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nou ik vind het knap van je. Ik vind Proust erg moeilijk om te lezen, in die zin dat je erg je aandacht erbij moet houden.

Het zijn geen boeken die je even aan het strand leest.

Dettie

Lees meer
12 jaren 4 weken geleden #59630 door Inge
Juist Dettie :D Het zijn boeken waarbij je inderdaad heel geconcentreerd moet lezen want je bent nogal vlug de draad kwijt. Heel veel leestekens die je echt moet "meelezen" wil je de zin snappen. Maar het verhaal op zich is toch best "eigentijds" (ik weet even niet hoe ik het anders kan zeggen). Op een andere manier geschreven zou het best een roman van deze tijd kunnen zijn.

Tijd voor maken pagina: 0.575 seconden