Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
12 jaren 1 uur geleden #60219 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Dus toch een literaire thriller? Of ben je daar nog niet uit.. ach ja, wat is literair..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60224 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

Marjo schreef : Dus toch een literaire thriller? Of ben je daar nog niet uit.. ach ja, wat is literair..

Tja, wat is literair? Wat opvalt is dat de karakters niet van bordkarton zijn, maar goed, dat is tegenwoordig met veel thrillers het geval.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60263 door dettie
Op school leerde ik indertijd dat literatuur na 50 jaar nog z'n waarde heeft. Dat is natuurlijk een aardig criterium, maar het levert een probleem op, namelijk hoe pas je dit toe op recent geschreven boeken?

En als we het over het oordeel over boeken hebben. Een tijd geleden schreef iemand in De Volkskrant dat De komst van Joachim Stiller zo'n saai boek was. Ik kan me herinneren dat ik het, toen ik op de Havo zat, gelezen heb en ik vond het helemaal niet saai. Indertijd is het ook verfilmd en de film heb ik ook op TV gezien.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60267 door marjo
Joachim Stiller is nog steeds een prachtig boek. Hoe kan je dat nu saai noemen? Maar ja, ik ken er ook die Tolkien saai vinden.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60268 door dettie

Marjo schreef : Joachim Stiller is nog steeds een prachtig boek. Hoe kan je dat nu saai noemen? Maar ja, ik ken er ook die Tolkien saai vinden.

Ik vind het ook niet saai, maar ik meen dat het in een stuk over literatuur op de middelbare school stond. Later reageerde er nog een docente Nederlands, die het ook maar een saai boek vond. Ik heb het boek zelf en ik meen dat m'n vader wel eens een schilderij van het omslag heeft gemaakt.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60271 door marjo
Hubert Lampo is ook zo'n schrijver die steeds aan mijn opruimwoede ontsnapt. Stiller staat hier dus ook.

Tijd voor maken pagina: 0.528 seconden