Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema april/mei/juni/juli/augustus 2017 - Leestafel let op de kleintjes (kleine uitgeverijen)

8 jaren 10 maanden geleden #83045 door

Dettie schreef : Een afgedane zaak

Patrik Ouředník

En ik ben het aan het lezen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83047 door berdine
Oooh! Ik ben benieuwd!

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83050 door dettie
Een stand van de zon

Donal Ryan

Een oude man kijkt in de bange ogen van een inbreker die hem moet bewaken terwijl zijn broer mishandeld wordt; de bestuurder van een auto die verongelukte, waarbij een jong meisje omkwam, krijgt een band met de moeder van het meisje; een jongeman begint ’s ochtends aan zijn hardlooprondje, nadenkend over de puinhoop van zijn relatie, maar niet alles is zoals het lijkt.

Donal Ryans verhalen leggen de menselijke tragedie van eenzaamheid, isolatie en onthechting bloot. Soms vinden ze plaats in het alledaagse leven; soms worden ze opgeroepen door een noodlottige ontmoeting of een tragische beslissing. De verhalen beschrijven hoe mensen tot elkaar worden aangetrokken en zich vastklampen aan liefde, vaak in wanhopige omstandigheden. In indringend en vaak ijzingwekkend proza beschrijft Donal Ryan de wrede schoonheid van het menselijke hart met al zijn verwachtingen en tekortkomingen.

ISBN 9789492313140 | Paperback met flappen | 224 pagina's | Uitgeverij Koppernik | oktober 2016

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83051 door dettie
Citaat van de dag

Als je je gezicht naar de zon houdt, zie je de schaduwen niet.

Helen Keller (1880-1968)

Amerikaans schrijfster die blind en doofstom geboren werd

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83052 door dettie
Wat een mooie boeken heeft Koppernik, zowel qua uiterlijk als inhoud (vermoed ik) daar ga ik vast nog wel iets bij kopen denk ik zomaar.

Dettie

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #83053 door berdine
Ja dat vind ik ook. En deze ga ik zeker nog kopen. Zijn The spinning heart is me zeer goed bevallen.

Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden