Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2016 - Ik + jij = wij

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78305 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema oktober 2016 - Ik + jij = wij
Sorry, er komen nieuwe mensen wonen naast ons en het was heel druk op de galerij waar mijn computerkamertje aan zit, er waren ook allerlei vragen en zo en nu ben ik erg moe. Morgen weer een nieuw themaboek.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78319 door dettie
Ik, jij, wij, samen

Kathleen Amant

Vriendjes maken, dat is fijn.

Wie wil graag mijn vriendje zijn?

Zullen we samen poppenkast spelen,

ik wil graag mijn speelgoed delen!

In dit rijke kijkboek toont Wannes aankleuters hoe ze fijn kunnen samenspelen. Zo stimuleer je de sociale vaardighedenvan kinderen op een eenvoudige en speelse manier. Kinderen ontdekken dat iedereen anders is en dat nieuwe vriendjes maken leuk is. En dat er regels zijn als je samen speelt in een groep, of hoe je kunt tonen dat je iets niet leuk vindt. De leuke versjes in dit boek maken de thema’s nog makkelijker bespreekbaar en stimuleren bovendien de taalontwikkeling. Belangrijk thema: sociale vaardigheden bij kleuters

Met dubbele pagina’s per onderwerp, grote kijkplaten en speelse versjes.

Boordevol grapjes en ludieke situaties

Kathleen Amant (Lede, 1969) is illustrator en auteur. Tot voor kort voorzag ze de talloze uitgaven van Kind en Gezin van illustraties. Ze debuteerde in 2004 met twee boeken over het ondeugende meisje Anna. Ondertussen schreef en tekende Kathleen al meer dan 100 boeken bij elkaar, waaronder over heksje Mimi. Kathleens boeken zijn in vele talen vertaald en zijn overal erg populair. Haar nieuwste boek, Ik, jij, wij, samen, is het zesde boek in de reeks over Wannes.

ISBN 9789462343542 | hardcover | 20 pagina's | Schuyt & Co Van Halewyck | maart 2015

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78320 door dettie
Citaat van de dag

Jij bent indiscreet, jij onthoudt alles wat ik zeg.

Sacha Quitry

Frans toneelschrijver, acteur en regisseur

(ps. van Alexandre Georges- 1885-1957)

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78349 door dettie
Ik weet waarom gekooide vogels zingen

Maya Angelou

Maya Angelou (1928) beschrijft in Ik weet waarom gekooide vogels zingen de strijd en het doorzettingsvermogen van een zwarte vrouw in een vijandige, blanke wereld. Huiveringwekkend zijn de minachting en onderdrukking; hartverwarmend. Angelou’s successen als zangeres, danseres en schrijfster; ontroerend het contact met haar Afrikaanse wortels.

Recensie

In de herinneringen aan haar jeugd, 1931-1944, beschrijft auteur hoe ze (3) na de scheiding van haar ouders met broer Bailey (4) naar oma Momma in Stamps, Arkansas wordt gestuurd, waar deze het enige warenhuis heeft en waar ze de strikte segregatie tussen blank en zwart ervaren. Op haar 8e tijdelijk wonend bij haar moeder in St. Louis wordt ze verkracht door moeders vriend, die na te zijn vrijgesproken wordt gedood, mogelijk door haar ooms. Omdat ze zich schuldig voelt praat ze 5 jaar nauwelijks; ze gaan weer naar Momma.

In 1943 weer wonend bij haar moeder wordt ze zwanger na eenmalige seks met een tiener, slaagt toch voor de high school en krijgt een zoontje.

De belangrijke Amerikaanse dichteres (1928) is het bekendst om haar zesdelige autobiografie. Dit goed vertaalde eerste deel ervan werd in 1969 om zijn openheid veroordeeld, maar doet nu verrassend modern aan door zijn open bespreking van o.a. racisme, seksualiteit en verkrachting. Dat en de indringende beschrijving van het leven in het zuiden van de VS maken dit terecht een klassieker. Omslagillustratie in kleur met gele en groene banen, vrij kleine druk, verzorgde uitgave met leeslint.

Drs. Madelon de Swart

ISBN 9789044512809 | Hardcover | 274 pagina's | De Geus/Singel uitgeverijen | oktober 2008

Vertaald door K. Rutten

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78350 door dettie
Citaat van de dag

Niets zal werken tenzij jij het doet.

Maya Angelou

Amerikaans schrijfster en dichter.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78351 door dettie
Bedankt berdine, voor weer een erg mooie boekenmaand

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.694 seconden