Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2016 - Ik + jij = wij

9 jaren 8 maanden geleden #78191 door
Beantwoord door in topic Re: Thema oktober 2016 - Ik + jij = wij
Ik moet gewoon geduld hebben. De dikte maakt niet zoveel uit. De autobiografie van de Duitse muzikant, waar ik het eerder over had, telde 532 en 346 bladzijden en die twee delen heb ik ook gelezen, in het Duits.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78192 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Thema oktober 2016 - Ik + jij = wij
Ja dat vergat ik de eerste keer om t vragen, wat leuk, welke muzikant is dat?

En verder gaat dat boek vast een keer op je pad komen. Je zou mijn exemplaar mogen lenen normaal gesproken, maar die is al besproken door het Springsteen-minnende gedeelte van mijn familie en vrienden :)

<t></t>

9 jaren 8 maanden geleden #78208 door
Beantwoord door in topic Re: Thema oktober 2016 - Ik + jij = wij
Dat is Wolfgang Niedecken, die met z'n groep Bap in Nederland een hit had met Kristallnaach.

Het tweede deel van de autobiografie, die heel toepasselijk Zugabe heet, gaat over de tijd nadat hij een beroerte heeft gehad, die hem bijna het leven heeft gekost.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78209 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Thema oktober 2016 - Ik + jij = wij
O ja, Kristalnacht en Bap ken ik inderdaad.

En ook hij heeft een veelbewogen leven zo te lezen.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78217 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema oktober 2016 - Ik + jij = wij
Help ik voel zoveel

Carla van Wensen

Kinderen krijgen zeer veel informatie en prikkels te verwerken. Wanneer deze prikkels op een goede manier worden gefilterd, is er niets aan de aan de hand. Een groeiend aantal kinderen blijkt echter gevoelig te reageren en raakt overprikkeld.

Dit boekje is speciaal geschreven voor (hoog)gevoelige en snel overprikkelde kinderen van circa 7-11 jaar,

Door middel van spelletjes, opdrachten, vragen, tips en verhaaltjes kunnen kinderen ervaren en ontdekken hoe het te veel voelen en overprikkeld raken bij hen ontstaat en hoe zij er anders mee om kunnen gaan.

Recensie

Lees-leer-denk-schrijf-doe-boek voor kinderen die te veel voelen/gevoelig zijn en 'anders dan anders' voelen. Uitgelegd wordt hoe dit ontstaat en wat er aan te doen is.

Deze uitgave is overzichtelijk ingedeeld in 26 hoofdstukken met onderwerpen als voelsprieten, energiebaan borstelen, bescherm je eigen plek, wat zijn jouw kwaliteiten, ontspannen en oppeppers. Via vragen, opdrachten, extra uitleg, spelletjes, ontspanningsverhalen en -oefeningen, voorbeelden en tips leren kinderen ontdekken hoe het te veel voelen bij hen ontstaat en hoe zij er anders mee om kunnen gaan. Deze worden met duidelijke, speels getekende pictogrammen aangegeven. Tekeningen en tekst zijn in paars gedrukt op een witte achtergrond.

Naast een informatie- en opdrachtenboek is deze uitgave ook meteen een verwerkingsboek waarin ruimte gemaakt is om te schrijven en te tekenen. Het boek heeft een zeer positieve insteek en kan gevoelige kinderen net die 'boost' geven die ze nodig hebben. Steun, hulp en vertrouwen van ouder of begeleider kan het zelfvertrouwen verder stimuleren. De auteur heeft een praktijk voor integrale kindertherapie.

Eerder schreef zij 'Stotterkit'*. Het is een zeer bruikbare uitgave die op geen enkele (speciale) basisschool zou mogen ontbreken.

Vanaf ca. 7 t/m 11 jaar.

ISBN 9789085606017 | Paperback | 94 pagina's | Uitgeverij Nino | december 2011

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78218 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema oktober 2016 - Ik + jij = wij
Citaat van de dag

Ik voel me jong, maar m'n lichaam is het er niet mee eens

Bryant Gumbel

Amerikaans tv-journalist

Tijd voor maken pagina: 0.497 seconden