- Ontvangen bedankjes 0
En als de maker nou eens bedoeld heeft dát het boek ingekort wordt en dát de taal vereenvoudigd wordt, zodat ook mensen met een handicap zijn werk kunnen lezen? Ik neem tenminste aan dat alle auteurs toestemming hebben verleend tot deze veranderingen zo ze dat niet zelf hebben gedaan.Renate schreef : Tja, boeken zijn wat mij betreft heilig en daar ga je dus niet mee rommelen, dus niets inkorten, of het taalgebruik vereenvoudigen. Een boek, of ander kunstwerk, hoort te zijn zoals de maker het bedoeld heeft en dient niet vereenvoudigd te worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
En als de maker nou eens bedoeld heeft dát het boek ingekort wordt en dát de taal vereenvoudigd wordt, zodat ook mensen met een handicap zijn werk kunnen lezen? Ik neem tenminste aan dat alle auteurs toestemming hebben verleend tot deze veranderingen zo ze dat niet zelf hebben gedaan.berdine schreef : Tja, boeken zijn wat mij betreft heilig en daar ga je dus niet mee rommelen, dus niets inkorten, of het taalgebruik vereenvoudigen. Een boek, of ander kunstwerk, hoort te zijn zoals de maker het bedoeld heeft en dient niet vereenvoudigd te worden.
Tja, maar in hoeverre kun je meepraten als je een beknopte, in eenvoudige taal geschreven samenvatting van een boek gelezen hebt?Marjo schreef : Je wil dus eigenlijk dat er dan voor die doelgroep nieuwe boeken geschreven worden? Geen bewerkingen maar nieuw. Dat zou ook kunnen.
Alleen kunnen zij dan niet 'meepraten'. Ik zou dat persoonlijk niet erg vinden, kan ik nu ook al vaak niet. Behalve op dit forum dan.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen