Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59970 door dettie
Thema juli 2014 - Vriend en vriendin werd gestart door dettie
Weer een hele rij titels zijn er over dit onderwerp door Berdine gevonden, veel leesplezier!

--

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59971 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Alleen het op een idee komen en dan er de boeken bij vinden dat is al razend knap. Iedereen tevreden stellen is een stuk lastiger. De afgelopen maand waren niet echt mijn boeken, op een enkele uitzondering na. En nu ben ik zeer benieuwd naar wat deze maand brengt!

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59972 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Wat idee betreft komt de eer deze maand Dettie toe! :D

Enne, ik heb afgelopen maand óók geen boeken aan mijn eigen lijst toegevoegd, Marjo. Gelukkig maar... :mrgreen:

12 jaren 1 week geleden #59988 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

berdine schreef : Wat idee betreft komt de eer deze maand Dettie toe! :D

Enne, ik heb afgelopen maand óók geen boeken aan mijn eigen lijst toegevoegd, Marjo. Gelukkig maar... :mrgreen:

Ja, dat is iets waar ik ook wel eens blij mee ben. Op andere manieren komen er al genoeg boeken bij, iedere week wel een paar. Alles komt op m'n boekenlijstje en dan maar wachten tot de bibliotheek het heeft en dan ben ik inmiddels vergeten waarom ik het boek eigenlijk had willen lezen, of waar ik het tegen ben gekomen. En ik neem ook nog wel eens iets mee, omdat het me gewoon aantrekkelijk lijkt.

Lees meer
12 jaren 6 dagen geleden #60007 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Kafka's vriend

Miro Gavran

Vrienden voor het leven Franz Kafka en Max Brod deelden meer dan wij tot dusver dachten te weten. Hun levens waren intiem en veelvuldig met elkaar vervlochten en

hun liefdespaden kruisten elkaar openlijk én in het geheim tot ver na Kafka’s dood. Max werd in gewetensnood gebracht door de laatste wens van zijn boezemvriend, maar ook door het aandringen van gezamenlijke vrienden en kennissen om de waarheid over de grote schrijver openbaar te maken.

Wie laat hij de geschiedenis ingaan, Kafka de ongemakkelijke breekbare mens, of Kafka de grote schrijver?

Een prachtig geromantiseerde geschiedenis over liefde, vriendschap en loyaliteit. Een vriendschap die de tand des tijds tot op het laatst doorstond.

Met Kafka’s vriend won de bekende Kroatische schrijver en dramaturg Miro Gavran (1961) de Prijs voor het beste literaire werk in 2011 van de Kroatische Academie van Kunst en Wetenschappen. Gavran is een zeer productieve, populaire, veel vertaalde en over de hele wereld uitgevoerde auteur van toneelstukken, korte verhalen, romans en jeugdliteratuur. Hij heeft verscheidene Europese prijzen op zijn naam, evenals een eigen theaterfestival, Gavranfest in Slowakije en Polen, waar uitsluitend zijn stukken worden gespeeld. Kafka’s vriend is zijn eerste naar het Nederlands vertaalde roman

ISBN 9789490385866 Paperback 122 pagina's PAMAC september 2013

Vertaald door Sanja Kregar

Lees meer
12 jaren 6 dagen geleden #60008 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Citaat van de dag

Als de dag niet je vriend was, is hij je leraar geweest.

Auteur onbekend

Tijd voor maken pagina: 0.573 seconden