Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60160 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Waar mijn vriendin en ik ruzie over maken

Mil Milington

Waar mijn vriendin en ik ruzie over maken is een vlotte en geestige roman, waarin iedereen die iets heeft met liefde of vaderschap, een Duitse vriendin heeft of zich regelmatig op het verkeerde moment op de verkeerde plek bevindt, iets zal herkennen.

NBD|Biblion recensie

Pel Dalton is IT-manager in de bibliotheek van een Engelse universiteit. Wanneer zijn baas plotseling verdwijnt, krijgt hij diens baan er 'even' bij.

Pel is op een onhandige manier aardig en slim en dat levert hem een derde baan op waarvan hij denkt die er ook 'even' bij te kunnen doen.

Omdat hij steeds op het verkeerde moment op de verkeerde plaats is, raakt hij bij vreemde zaken betrokken. Daarnaast heeft hij privé te maken met zijn Duitse vriendin, met wie hij een haat-liefde verhouding heeft, hun twee zoontjes en een verhuizing die allerminst vlekkeloos verloopt.

Een humoristisch verhaal waarop het woord 'ontspannend' met recht van toepassing is.

Deze debuutroman van de Britse schrijver bevat met name voor mannen zeer herkenbare werk- en thuissituaties; te vergelijken met het werk van Nick Hornby en Tony Parsons.

Paperback, kleine druk.

Biblion recensie, H.W.L. Keus-Asveld

ISBN 9789044602395 Paperback 318 pagina's Uitgeverij Prometheus oktober 2003

Vertaald door Ed van Eden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60161 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Citaat van de dag

Lachen is zeker geen slecht begin voor een vriendschap.

Auteur onbekend

11 jaren 11 maanden geleden #60162 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Helaas heeft de bibliotheek dit boek alleen in een wijkvestiging en niet in de centrale bibliotheek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60163 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Kan je niet opvragen? Ik doe dat de laatste tijd geregeld. Kost 2,50 hier, maar dat heb ik er dan wel weer voor over.

11 jaren 11 maanden geleden #60172 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Marjo schreef : Kan je niet opvragen? Ik doe dat de laatste tijd geregeld. Kost 2,50 hier, maar dat heb ik er dan wel weer voor over.

Dat zou wel kunnen, maar ik vind het te veel gedoe, zeker gezien het feit dat er nog zo veel is dat ik zou moeten lezen.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60177 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
'Gedoe' is het hier niet. Reserveren gaat op dezelfde manier. Het enige dat anders is is dat het boek niet zomaar klaar staat. Ik moet het halen op de tijden dat er personeel aanwezig is. Inleveren trouwens ook. Geen probleem.

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden