- Ontvangen bedankjes 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Van leeslicht had ik wel gehoord, op zich misschien geen slecht initiatief, alleen niet iets waar ik zelf echt op zit te wachten. Ik houd gewoon niet zo van gesimplificeerde versies van boeken. Waarom lees je dan eigenlijk literatuur? Dan gaat het toch niet alleen om het verhaal dat verteld wordt, maar ook om de manier waarop en wat er achter de personen zit? Anders kun je net zo goed Bouquetreeksboekjes lezen.berdine schreef : Ja, met Daisy heb ik wel ervaring, vanwege de boeken die ik uitzoek voor mijn "oude dame". Die luistert wat af met haar Daisy-speler. Dat is een mooie uitvinding. Van Leeslicht had ik ook nog nooit gehoord. Goed dat zoiets bestaat.
Overigens een heerlijke film Intouchables!
Maar waar blijft het literaire gehalte van een boek als het een en ander tot een soort kleuterniveau gereduceerd wordt? Moet je een boek dan echt in een kwartiertje uit kunnen lezen, omdat het anders te moeilijk is?berdine schreef : Ik ken die boeken van Leeslicht dus niet, maar ik denk dat het niveau toch wat hoger is dan een bouquetromannetje. Ik zou denken beter een versimpelde versie van literatuur dan dat soort rommel. Vergeet niet dat je met een paar woorden een hele wereld op kunt roepen, die door iemand met b.v. een hersentrauma wel in een flits opgenomen kan worden, terwijl dat met een uitgebreid stuk tekst juist niet lukt, omdat de eerste zin dan alweer vergeten is.
Het lijkt mij knap als je een tekst zo kunt bewerken. Je moet er toch niet aan denken dat je als literatuurlezer meteen veroordeeld wordt tot de bouquetreeks.
Renate schreef : Maar waar blijft het literaire gehalte van een boek als het een en ander tot een soort kleuterniveau gereduceerd wordt? Moet je een boek dan echt in een kwartiertje uit kunnen lezen, omdat het anders te moeilijk is?
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen