- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Op zich wel interessant, maar ik geloof toch dat ik de voorkeur zou geven aan een uitgebreidere editie. Een boek van 64 pagina's lijkt me nog beknopter dan de film, die ik gezien heb op TV.Dettie schreef : Vrienden voor het leven
Philippe Pozzo di Borgo
De rijke zakenman Philippe kan zich alles veroorloven in zijn luxe leven. Een ongeluk tijdens het paragliden maakt hem in een klap zwaar invalide. Met veel wilskracht en de hulp van Abdel kan hij uiteindelijk weer genieten van het leven met al zijn beperkingen. Juist de vriendschap tussen hem en Abdel maakt het verhaal bijzonder.
Philippe en Abdel, afkomstig uit Algerije, kind van de straat, vechtersbaas, zonder veel respect voor vrouwen, met vrienden uit de bajes, blijken elkaar volledig te respecteren, ondanks al hun verschillen. Een klik voor het leven dat langzamerhand voor beiden ten goede keert.
Ondanks het zware leven voor Philippe geen triest boek, maar juist door de bijzondere vriendschap, relativerend en hoopvol. Deel uit de serie Leeslicht in gemakkelijk Nederlands. Mooi doorgevoerd taalgebruik: korte zinnen in overzichtelijke tekstblokken met uitleg van moeilijke woorden (cursief gedrukt in de tekst) achterin.
Het waargebeurde verhaal is door de succesvolle verfilming, Intouchables, nog bekender geworden. Met inleiding over de achtergrond van het verhaal en kort nawoord over hoe het verder is gegaan met de hoofdpersonen. Filmfoto op het omslag, duidelijke druk.
A.C. Rietveld-Prinsen
ISBN 9789086961757 Paperback 64 pagina's Eenvoudig Communiceren B.V. juli 2013
red. Sonja Markowski Makkelijk lezen uitgave van de autobiografie van Philippe Pozzo di Borgo,
op basis van de filmeditie Intouchables.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen