Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60722 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
'Maar' mavo zegt niets natuurlijk, dat vind ik altijd zo'n onzin. Bij ons gingen de kinderen van rijke ouders naar de havo/vwo en kinderen van minder gefortuneerde mensen naar de mavo, terwijl ze goed, dan niet beter waren dan de 'rijke' kinderen. 'Maar' mavo slaat dus helemaal nergens op. Sommige heel hoogbegaafde mensen verveelden zich zo op school dat ze nauwelijks mavo haalden, omdat het hele schoolgedoe ze totaal niet interesseerde.

Nu verder over de Leeslicht boeken

Maar je weet bij een beknopte samenvatting tenminste wel de strekking van het verhaal, en een goede samenvatting zal de ziel/de kern van het verhaal wel weten te behouden.

Gelukkig heb ik wel vrienden die lezen en kan ik het wel delen maar ook niet alles, het ligt ook aan je interessegebied.

Gisteren had ik een heel leuk gesprek met een vriendin over een non-fictieboek van Ton van der Lee.

Met een andere vriendin kan ik alleen over romans praten omdat ze geen non-fictie leest.

En ik kan weer niet meepraten over spannende, goede thrillers want die lees ik weer niet.

En zo hebben we allemaal wat :D

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60726 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Zo hebben we allemaal wat ja, slecht geheugen bijvoorbeeld. Ben ik in de bieb, vergeet ik helemaal te zoeken naar een Leeslicht boek!!!

11 jaren 11 maanden geleden #60728 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Dettie schreef : 'Maar' mavo zegt niets natuurlijk, dat vind ik altijd zo'n onzin. Bij ons gingen de kinderen van rijke ouders naar de havo/vwo en kinderen van minder gefortuneerde mensen naar de mavo, terwijl ze goed, dan niet beter waren dan de 'rijke' kinderen. 'Maar' mavo slaat dus helemaal nergens op. Sommige heel hoogbegaafde mensen verveelden zich zo op school dat ze nauwelijks mavo haalden, omdat het hele schoolgedoe ze totaal niet interesseerde.

Nu verder over de Leeslicht boeken

Maar je weet bij een beknopte samenvatting tenminste wel de strekking van het verhaal, en een goede samenvatting zal de ziel/de kern van het verhaal wel weten te behouden.

Gelukkig heb ik wel vrienden die lezen en kan ik het wel delen maar ook niet alles, het ligt ook aan je interessegebied.

Gisteren had ik een heel leuk gesprek met een vriendin over een non-fictieboek van Ton van der Lee.

Met een andere vriendin kan ik alleen over romans praten omdat ze geen non-fictie leest.

En ik kan weer niet meepraten over spannende, goede thrillers want die lees ik weer niet.

En zo hebben we allemaal wat :D

Dettie

Ik blijf er toch altijd een soort minderwaardigheidsgevoel aan over houden. Ambities genoeg, maar door allerlei omstandigheden is daar nooit iets van gekomen.

Ik lees van alles en nog wat en heb uiteindelijk nauwelijks iemand met wie ik daarover kan praten, hooguit m'n vader soms, maar die vindt de boeken die ik lees inmiddels vaak te dik. Maar goed, dat geldt voor de meeste interesses die ik heb.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60729 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Nergens voor nodig dat minderwaardigheidsgevoel. Je weet beter dan menigeen alles te verwoorden en komt ook heel intilligent over. dus gooi dat minderwaardigheidsgevoel maar weg.

En je kunt hier je hart ophalen Renate, want wij doen niets liever dan over boeken praten!

Dettie

11 jaren 11 maanden geleden #60732 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin

Dettie schreef : Nergens voor nodig dat minderwaardigheidsgevoel. Je weet beter dan menigeen alles te verwoorden en komt ook heel intilligent over. dus gooi dat minderwaardigheidsgevoel maar weg.

En je kunt hier je hart ophalen Renate, want wij doen niets liever dan over boeken praten!

Dettie

Dat is waar, maar soms mis ik wel eens echte mensen om me heen, waar ik over boeken of muziek kan praten.

Op zich weet ik wel dat ik niet dom ben, ik heb ooit van een psycholoog te horen gekregen dat ik gemakkelijk atheneum had kunnen halen, maar ja, dat is er dus nooit van gekomen, zoals er van zoveel dingen nooit wat gekomen is. Het is uiteindelijk ook dat ik het mis om gewoon iets te kunnen doen met m'n talenten.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60743 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema juli 2014 - Vriend en vriendin
Kun je geen leesclubs vinden daar waar je woont? Misschien zijn er gespreksgroepen op de bieb?

In dezelfde bijlage waar we het bij dat andere item over hebben staat ook een artikel van Toine Heymans. Wat komen wij in Nederland er dan bekaaid af!

(hij schrijft over Frankrijk en de aanwezigheid van zoveel boekwinkels overal, en lezers die hun schrijvers graag zien komen. Nou ja, dat heb ik ook, maar hier wordt het niet zo vaak georganiseerd als in Frankrijk blijkbaar het geval is)

Tijd voor maken pagina: 0.508 seconden