- Ontvangen bedankjes 0

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik blijf er toch altijd een soort minderwaardigheidsgevoel aan over houden. Ambities genoeg, maar door allerlei omstandigheden is daar nooit iets van gekomen.Dettie schreef : 'Maar' mavo zegt niets natuurlijk, dat vind ik altijd zo'n onzin. Bij ons gingen de kinderen van rijke ouders naar de havo/vwo en kinderen van minder gefortuneerde mensen naar de mavo, terwijl ze goed, dan niet beter waren dan de 'rijke' kinderen. 'Maar' mavo slaat dus helemaal nergens op. Sommige heel hoogbegaafde mensen verveelden zich zo op school dat ze nauwelijks mavo haalden, omdat het hele schoolgedoe ze totaal niet interesseerde.
Nu verder over de Leeslicht boeken
Maar je weet bij een beknopte samenvatting tenminste wel de strekking van het verhaal, en een goede samenvatting zal de ziel/de kern van het verhaal wel weten te behouden.
Gelukkig heb ik wel vrienden die lezen en kan ik het wel delen maar ook niet alles, het ligt ook aan je interessegebied.
Gisteren had ik een heel leuk gesprek met een vriendin over een non-fictieboek van Ton van der Lee.
Met een andere vriendin kan ik alleen over romans praten omdat ze geen non-fictie leest.
En ik kan weer niet meepraten over spannende, goede thrillers want die lees ik weer niet.
En zo hebben we allemaal wat
Dettie
Dat is waar, maar soms mis ik wel eens echte mensen om me heen, waar ik over boeken of muziek kan praten.Dettie schreef : Nergens voor nodig dat minderwaardigheidsgevoel. Je weet beter dan menigeen alles te verwoorden en komt ook heel intilligent over. dus gooi dat minderwaardigheidsgevoel maar weg.
En je kunt hier je hart ophalen Renate, want wij doen niets liever dan over boeken praten!
Dettie
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen